![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
|
![]()
Jag är grymt imponerad! Trodde att du var lika grön som jag på 3D design men det här ser ju riktigt bra ut!!
![]()
__________________
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser verkligen bra ut! Hoppas att den släpps i framtiden
![]()
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Det är planen i alla fall. Det kommer ju ett sommarlov nu. Kanske hinner blir klar då. Vore kul i alla fall.
![]()
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Bara jag som tycker att jag lyckats få öresundstågens karaktäristiska grön-lila färg helt rätt?
![]() 2014-06-10_00001.jpg Fattar inte vad som är fel! Ska göra om UV-mappningen imorgon kanske är den som galen. Här kanske finns något? Namnlös.jpg
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Problemet kan vara att du använder .DDS. Jag prövade själv att använda .DDS en gång men det visade sig bara vara en extra börda. Min rekommendation till dig blir således att du använder dig av .bmp när du håller på med UV-mapping och sedan kan du, om du känner för det, konvertera dina .bmp till .ace med RWs egna tool i ursprungsmappen.
![]() Bra jobbat med modelleringen Alle, ser stabilt ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Jag testade att göra en låda och då fungerade det fint med .dds. Läste på ett engelsk Railworks forum där de rekommenderade eller snarare sa att i de nyare versionerna skulle .dds fungera utmärkt.
Uppenbarligen gör de inte det! Känner att detta med textur inte är min starka sida. Men nu vet jag vad jag behöver träna på under sommarlovet. Träning ger ju färdighet! Ska pröva ditt sätt senare idag och berätta hur det gick. Annars ser det rätt ut med texturen i blueprinteditor? Man ska skriva in den i de fälten som jag gjort? Och tack! Ditt ser också väldigt stabilt ut! ![]()
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Primary named texture set är inte din huvudtextur till tåget. Lämna rutan tom
![]() Den entiteten används till tåg som har nummer på sig, och "primary named texture set" är alltså en set texturer med nummer. Tjustigt tåg! Kanske militären är intresserade av. Stealh-tåg ![]() EDIT: Använd .ACE! Det är standard filformat till TS2014! Finns konverterare i installmappen. Sök efter RWAceTool ![]() \Steam\SteamApps\common\RailWorks\RWAceTool.exe
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-06-11 klockan 12:06. |
![]() |
![]() |