![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Texturen börjar ta form och jag har börjat UVW-mappa. dock så saknar jag bilder på insidan (kommer ta dem på söndag om allt går som planerat
![]() Nu börjar schabraket se ut som en vagn ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
|
![]()
Arbetet fortsätter inom landskap så sakteliga, här är två bilder på ett Tp-lok, båda från Tjursbo hållplats. Den flygande kvinnan på övre bilden har bortlägsnas, ni behöver inte oroa er
![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
jag har en fråga om SRJ-vagnarna Kommer du att göra alla dem som TJF har i trafik. De har fem vagnar i trafik totalt med en Manövervagn. Jag kommer att namn ger numren: 82,112,895, och en som jag kan inte namn ger + manövervagnen 108. Mvh Gp3119
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Numren är 92, inte 82, alla de du räknade upp och 897. Det finns alltså både en YBo5p och en Co med nummer 897 i TJF:s ägo ![]() ![]() Se även http://www.smalsparet.se/index.php?o...=5&startpage=3
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2014-06-08 klockan 21:20. Anledning: stavfel o liknande |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Bygget rullar på. Efter att idag ha varit i Västervik och fotograferat alla vagnens vinklar och vrår så har jag nu börjat med insidan. Jag har också tagit bort kulisserna som jag byggde efter, de behövs inte mer nu när allt det exteriöra är färdigt
![]() ![]() ![]()
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() Senast redigerad av legotrainzman den 2014-06-08 klockan 21:24. Anledning: glömde bilden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Mycket bra legotrainzman! Det här kan bli riktigt bra!!
![]() Det enda jag anmärker på är att SRJ-loggan är för otydlig. Men det är väl inte så svårt att ordna? Hursomhelst: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ja, jag tror nog det där kommer bli skitbra! Jag antar att ni slänger på en bättre textur också när det väl närmar sig?
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag kan bara beklaga stillheten, det utlovades en beta av en kortare sträcka i början av tråden, som är försenad och uppskuten till obestämt datum. Så här i sommartider ska man ju vara ute och bada, åka tåg och spårvagn.
Den som besöker riktiga smalspåret i sommar får kanske se legotrainzman eller mig, iklädd uniform eller overall ![]() Tro inte att arbetet på banan är dött - Det arbetas, fast långsamt. ![]() Jag återkommer i höst ![]()
![]() |
Taggar |
3d-design, hultsfred, ruttbyggande, smalspår, västervik |
|
|