![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på 2014? | |||
Socialdemokraterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 23.64% |
Moderaterna |
8 | 14.55% |
Folkpartiet |
3 | 5.45% |
Vänsterpartiet |
9 | 16.36% |
Sverigedemokraterna |
11 | 20.00% |
Miljöpartiet |
3 | 5.45% |
Centerpartiet |
0 | 0% |
Kristdemokraterna |
2 | 3.64% |
Piratpartiet |
2 | 3.64% |
Annat |
4 | 7.27% |
Antal röster: 55. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]()
SD vill helt ha bort invandring. Jag menar att självklart skall ett land som Sverige i västvärlden kunna ta hand om dem som vill komma hit och leva här. Har man inte resurser att ta emot dem på rätt sätt får man skaffa det. Men enligt SD är all kriminalitet invandrares fel osv ... Det är ett parti som i min mening har radikala tankar... Långt mer radikala än de ger sken av idag... Valet för åtta år sedan talade de inte så milt och fint som nu ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]() Citat:
Jag skulle inte få för mig att rösta på SD. Tycker att det är helt okej för människor att komma hit. Jag tror faktiskt att SD stjälper samhället. Min uppfattning är att innan förra valet (2010) var inte alla andra partier lika rädda för att snacka om invandring, men jag kan ju inbilla mig. Om de inte hade kommit in kanske fler partier tagit tag i invandringsfrågan och de som behöver hjälp hade fått det. Men det är min hypotes. Jimme kan ju ta lite från sina 1,1 miljoner (inte för att det gör mycket men det är en början) och ge till sjukvård etc. Istället för att skylla på invandringen.
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
Där är jag helt med dig är man politiker skall man göra det för man vill förändra och msn borde inte tjäna mer än medelsvenssons på att göra det. Tänk hur många fler läkartjänster deras löner hade gett på ett år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Ni som kräver att politiker inte ska tjäna mer än en vanlig arbetare på sitt jobb.
Har ni tänkt på hur många timmar de lägger ner på sitt jobb? Har ni tänkt på hur mycket hot de får ta emot? Tänk också på att det i princip bara är högre politiker, typ riksdagsnivå, som faktiskt tjänar några stora pengar. De allra flesta politikerna är s.k. fritidspolitiker, de har det som sin fritidssysselsättning på sidan av jobb och familj. De tjänar sällan pengar alls, men får ibland arvode om de tvingas ta ledigt från jobbet.
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Jo förvisso men är det inte så för poliser med? De har en ingångslön på 21500:- ... Och de har inte minst två Säpo poliser i släptåg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Att polislönen är alldeles för låg är en helt annan fråga.
![]() |
#53 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
En helt annan fråga är det kanske nödvändigtvis inte.
Att en riksdagspolitiker ska ha lön för sitt arbete råder ingen tvekan om, iaf inte för mig. Men det ska ställas i rimliga proportioner, man ska inte kunna sitta av sin tid där och bli mångmiljonär. Särskilt inte eftersom att dom har rätt bra löneförmåner till sina jobb med, och aldrig behöver oroa sig för arbetslöshet efter heller. Om man då ställer det i relation till polislönen så är ju skillnaden absurd. Eftersom att båda yrkesgrupperna i grund och botten jobbar för främjandet utav ett demokratiskt och säkert samhälle. Då är frågan, varför en person i kostym som inte utsätter sig för några större risker i sitt arbete, är mer värd än någon som sätter på sig uniform och går ut med vetskapen om att det mycket väl kan vara sista gången. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag kommer att rösta blankt, orsaken är att det finns inga partier som tänker på oss pensionärer. Sverige är enda land som pensionärer tvingas betala mycket mer skatt än de som jobbar från samma bruttoinkomst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Finns säkert småpartier som tänker på sådnat.
![]() Tror jag röstar på Miljöpartiet. De verkar ha en bra ungdomspolitik iaf.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tycker Totte har en bra inställning, i att rösta blankt. Om alla gjorde det ändå! Men eftersom jag vet att alla inte gör det, får det bli sossarna. Tycker alla partier är skit, men vill för allt i världen inte ha borgarpatrasket en period till..
![]() |
#57 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Att rösta blankt är att ge sin röst till rasister som Sverigedemokraterna och Svenskarnas Parti.
![]() |