![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... vad man nu vill?!
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet inte hur långt du har kommit i dina tester än. Men går det att lösa, så att inte pappersrullarna går in i varandra?
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Kanske!?
Det finns mängder av produkter och ingen direkt måttstandard, men det gäller at justra lastpunkterna så att det passar de flesta. Jag har ju 6 olika köer för fast gods så någon kö skall göras så den passar även pappersrullarna. Jag kommer att använda mina STL-produkter för test samt vissa andra.
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... börjar fungera ganska generellt nu. Bilderna visar full fyllning i 5 köer -
pappersrullar på kajen, 20 ft containrar vid spåret och därbakom grus, betor(eller skrot som här) och kol. Traverskranen går runt och hämtar kol i kolgården och kör sen längs spår 2 för fyllning av vagnar.
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Stiligt, Lennart.
Det tar sig mer och mer, blir nog kanon i slutänden.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... men det är ett långdraget testarbete som pågår.
Välja produkter, rätt kö, rätt enhet, antal enheter, rätt vagn till varje produkt och processer som producerar eller konsumerar till varje kö. Sen måste ju även vagnarna till resp. produkt sättas upp, jag testar med mina Oa-vagnar som ju har animerade lämmar och stolpar och kan lasta alla typer av laster. Några bilder av FOT med lastning av BM traktorer:
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
En liten tanke ... Finns det möjlighet att göra en utan plattformar? Funkar ju till många industrier som lastar med kran... Tex rör, timmer osv?
|
![]() |
![]() |