![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
Kod:
--GLOBALS --lägg till logfile=nil --ENDGLOBALS function Initialise() --lägg till logfile = io.open("C:/RW_LOGS/scriptdebug.txt", "w"); end function DebugPrint(dbgmessage) if DEBUGGING then if logfile~=nil then logfile:write(os.date("%X")..": "..dbgmessage.."\n") logfile:flush() end end end 2. elseif hlControlpos==2 --> elseif hlcontrolpos==2 OBS. stort och litet "c" Jag skulle dock undvika kontrollnamnet Headlights som är någon slags semi-hårdkodad kontroll i TS med lägen "ljus av"/"ljus på"/"byt riktning" dvs 3 lägen som inte går att ändra vad jag vet. Gör hellre en egen kontroll med "LiveInjectorWater" med de lägen du behöver och koppla sedan ihop vad som händer i "Headlights" kontrollen och vice versa. Då får ett fungerande knapp i UI:t för grundljuset(av/på/ändra riktning) + trycka "L" för att finlira med ljusen. 3. För att visa/gömma childobjekt så används Call("Childnamn:Activate",1/0) så det går utmärkt att styra lamporna med detta och du kan tom ställa in olika parametrar på lamporna i skriptet med Call( "Headlight:SetRange", 60) --Headlight är här ett child objekt av typen spotlight Call( "Headlight:SetUmbraAngle", 25) Call( "Headlight:SetPenumbraAngle", 15)
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2014-06-30 klockan 13:56. |
|
![]() |
![]() |