![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
För att fixa det och göre det lättare ändrade jag AnalogInputSensitivity samt DigitalInputSensitivity ned till 0.1 och då blev det mycket enklare att hitta 0:an. (Jag minns inte nu på vilken parameter jag ändrade, men jag kan kolla upp det senare.) Fördel: Öka pådrag/broms lugnt och fint. Hitta 0:an är betydligt enklare. Nackdel: Att minska pådrag/broms från tex 100%/-100% ned till 0 tar lite längre tid. Det rör sig bara om någon sekund, så man klarar sig ändå fint. OT: Jag lade av att skriva i Postvagnen för ca tio år sedan pga allt tjafs. Nu när jag ger mig in igen tio år senare så är det tjafs det första man möts av. Jag kan på sätt och vis förstå att tillväxten i hobbyn är liten då en enkel fråga bemöts med "Lilla du...". Sarkasm och tillrättavisanden lockar ju inte nya personer direkt.
![]() |