![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ja. de här vagnarna hade karaktär! Och det har du, Lennart, lyckats förmedla på ett föredömligt sätt. Underbart att kunna få drömma sig tillbaka till 50-talet (40-talet kommer jag av naturliga skäl inte så väl ihåg ;-) trots att jag var med även då).
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... 4 testurer varav tre i texgroupen.
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tackar för ännu en kanonvagn.
![]()
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... till BCo11b, DFo3 och DFo7 vad det lider, med de nya mesh- och texturdelarna bl.a. underredsdetalejer m.m. Men det kommer att dröja
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Eller? Nja, ta dej den tid du behöver och vill! Vi är ju tacksamma att ha ett - i princip - komplett nitat tåg. Ett antal nummer på D-loket och sen så är det bara att damma på... Tack än en gång!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej.
Lan jag har bara en fråga om när det gäller de här andra vagnarna om du hade tänkt att göra??? som t.ex. (Ro3, Rco1, Co8c, Co9, AB10 och BCo7) Mvh Gp3119
_____________________________ Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29 Senast redigerad av gp3119 den 2014-07-30 klockan 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Från Screenshot tråden.
Snyggt "nedskitat" rely -------------------------------------------------------------------------------- ... medan ni målar skokartonger fortsättar jag måla "nitade formbrod". Jag har en idé om att göra BJ-målning och märkning av några vagnar. Nisse vet kanske vilka som vore lämpliga? BJ hade ju bra underhåll och kunnig personal så kanske Nisse slipper fler urspårningar á `la SJ __________________ "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn BJ hade en Co8d med vagnsnr. 225. http://www.bjs-club.se/fordon/personvagnar-1/co8d-225/ http://www.bjs-club.se/attachments/I...mplate=generic EDIT: Ingen nitad vagn, men kanske användbar för själva målningen. BJ och GDG hade ju samarbete, så en BJ-vagn i GDGs färgsättning kanske. http://www.bjs-club.se/attachments/I...mplate=generic . EDIT igen: Skulle ha börjat och plockat hem dina uppdaterade vagnar direkt, så hade jag sett att du redan har gjort BJ varianten. Nu fastnade jag istället någon timme med Googlande efter lite BJ-vagnar på nätet.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-07-30 klockan 15:50. |
![]() |
![]() |