![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Sorry men den markering jag så mödosamt lyckats peta in i bilden försvann i överföringen, men jag tror att det fenomen jag åsyftar är tämligen tydligt i alla fall...
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bilden är väl på en vagn du konverterat? Det ser ut som kupéväggarna sticker ut. Det gör dom inte på Korvtigers vagnar!!!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nja, jag tänkte väl närmast på hur det kommer sig att mellanväggarnas form inte följer vagnskorgens rundning... ;-)
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det gör dom på Korvtigers original !!! Förmodligen din Konverter som bär skulden.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
LAn, som vanligt klok, fick mig att studera källfilerna ordentligt.
Givetvis är det inget fel på konverteringsprogrammet. Snarare "konvertören" som missat en detalj i processen. Här syns tydligt att formen är lika som den "korvtiger" gjort och avsett!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Riktigt snyggt gjort.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Efter en del snöpliga klanterier av undertecknad har det nu äntligen lyckats att få in den första av "korvtigers" plåtvagnar med lanternin i den klassiska simulatormiljön (MSTS / ORTS).
Nu ska de övriga vagnarna i snabb takt anpassas för ett stilrent plåtvagnståg från fyrtio- och femtiotalen. Ja, vissa vagnar fanns kvar även på sextio- och sjuttiotalet! Varje vagn kommer dessutom att finns i fyra olika varianter: med utdragna bälgar i bägge ändar (för vagnens placering inuti tågsättet); med en av bälgarna utdragen för placering i början eller slutet av tågsättet samt en variant med bägge bälgarna ihoptryckta för solo-användning eller uppställning. Första vagnen ut: SJ litt Co11 nr 1558