![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man skulle kunna ha en av dom med de bommar som är nedfällda hela tiden, det kanske fungerar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ta en titt på Frändefors på min rutt Trollhättan. Där är två vägar nära varandra. Kolla V-signalerna, de länkar varandra. Hoppas det hjälper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Knepigt. En lösning är att behandla vägarna som en korsning, med nackdelen att bommarna inte kommer fällas upp förrän tåget har passerat båda vägarna.
På Jönköpingsbanan finns ett par vägar med liknande läge. Jag kommer inte ihåg exakt hur länkarna ligger där men jag tror att jag har lagt aktiveringslänken till vfsi precis efter första vägkorsningen, vilket i mitt fall är tillräckligt för att bommarna ska hinna gå ner innan man passerar nästa väg. Om du vill kolla hur det är byggt på Jönköpingsbanan så gäller det vsi Kortebo och Granbäck kring km 64. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vill du inte hämta rutten? Jag trodde du var nyfiken. Rutten och Assets finns att hämta i min signatur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Om du har en 'tillfällig hastighetsnedsättning' hinner dom ned då?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Det luriga är att den ena är för två spår och den andra är för ett, så skulle man behandla de som en och samma plankorsning (som man gör i verkligheten) fäller inte bommarna helt korrekt då scriptet inte verkar uppskatta att man blandar tvåspårssignaler med enkelspårssignaler..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Skulle det gå om du använder SAD's invisible track då för att bara dra ut den bit som behövs för att kunna placera allt? Ful lösning men fungerar det så kanske det är värt att prova?
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|