Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-10, 00:53   #31
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Låt inte inzoomningen lura ögonen, höjden är en bra bit över fordonets tak. Jag tror anledningen till höjden i just Vimmerby är den dåliga sikten genom kurvan. I System M finns ingen logik att utfartssignaler försignaleras d.v.s grönt sken i Vib F (msi) som är vid växeln innebär inte per automatik grönt sken i Vib G (utfsi). Driftplatser med ställverk modell äldre är inte sällan dåligt utrustade med msi. Faktum är att i Vimmerby finns endast en msi.

Vägskydden försignaleras inte heller i Vimmerby. Detta bottnar i att Vimmerby antingen har växlar låsta och kör 80 rakt igenom (Dock nedsatt till 60) när driftplatsen är obevakad. När driftplatsen är bevakad sköter ltkl fällning av vägskydd vid start från plattform.

Tack Totte

Senast redigerad av granders den 2015-02-10 klockan 01:01.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Taggar
rw-rutter


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009