Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-15, 18:38   #10
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ja? Om du inte har någon whistle_leverH så returnerar ju GetNamedControl() null och när du försöker avreferera null så får du null reference exception, precis det som händer! Varför ligger den koden i sådana fall kvar om du inte har någon whistle lever till loken överhuvudtaget?

Varför skulle lokförare och eldare få olika signalljud (vissla)? Man kan väl bara definiera ett ljud i configen? Whistle_levern är ju bara en spak i hytten som man aktiverar samma vissla med, eller?

Men detta fel måste ju uppstå alla gånger du kör loket? Lika så det förra!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009