![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jo, jag tog och laddade hem den nuvarande officiella tender hytten bara för att konstatera att den röda indikatorn tänds.
Så var det och dax att krypa in i koden: Gjort nedan ändringar avseende 1:a felet: Tar nu hänsyn till 2 input parameterar för att kunna beräkna maxCoalMass: Kod:
if((maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-coal-mass")) == 0) maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-fire-coal-mass"); Kod:
if(maxCoalMass > 0) firebox.SetNamedValue("amount-burning-coal", loco.GetEngineParam("coal-mass") / maxCoalMass); else firebox.SetNamedValue("amount-burning-coal", loco.GetEngineParam("coal-mass") / 520); // default värde 2:a felet. Hämtade hem den nuvarande aktiva ånglokshytten från "nätet" och fann till min förvåning. att jag under nån editerings process tagit bort H:t i whistle_leverH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alltså: Kod:
if (whistle_lever) whistle_leverH.SetValue(pbcd.whistle_leverH_val); Vidare så har jag tydligen utgått från enligt min config fil: Code copied mainly from PB15 steam cabin script file (Kommer själv inte ihåg detta!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
På det första felet så tror jag nästan att du kan byta ut den koden till bara:
maxCoalMass = loco.GetEngineParam("max-fire-coal-mass"); Har kollat runt på nätet och har knappt hittat något om max-coal-mass annat än i CCG där både den och max-fire-coal-mass finns, som jag nämnt tidigare. Så jag tror att max-coal-mass helt enkelt är en felskrivning och smugit sig in och hängt kvar. Nästan samtliga lok som jag har installerade använde max-fire-coal-mass och om man försöker att skapa en engine-config i Content Creator Plus så finns inte ens max-coal-mass som attribut att lägga till. Jag misstänker därför att det är en felskrivning och om du bara ser till att använda max-fire-coal-mass på alla dina steam-engine-configs så skall det inte vara några problem. Och din upptäckt förklarar ju det andra felet.