Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-14, 13:16   #1
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Bellisimo!

Jag har fortfarande inte lyckats hitta granarna du använder. Kan du kolla vad dom heter? Det kan ju vara så att dom är från någon rutt som följde med en eller annan version av TS.
Hgv besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 13:58   #2
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Ser ut som granarna i Marias Pass, men jag är inte alls säker.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:12   #3
granders
Medlem

Reg.datum: Jul 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Ser ut som granarna i Marias Pass, men jag är inte alls säker.
Jag tror de är från Donners Pass, det står hur som haver DP innan objektnamnet vet jag.
Dessa ingick i mitt TS2015 då jag inte köpt något extra.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:29   #4
Hgv
Medlem

Standard

Donners Pass har inte jag. Idag kostar rutten €29.99. Jag har inga problem med att betala det för att kunna använda din bana, men det är ju lite trist om man behöver köpa en hel rutt för att få några granar (jag hade ju hellre betalat dig i så fall istället för dom som gjorde Donners Pass...!).

Tyvärr har jag själv gjort ungefär likadant. Horseshoe Curve hängde med när jag köpte RW och då har jag använt objekt därifrån.

Idag får man London - Peterborough, Munich - Garmin-Partenkirschen och New York - New Haven om man köper TS2015. Det finns säkert en massa bra objekt i de rutterna, men som ruttbyggare är det svårt att veta vilka objekt som är OK att använda, om man vill att rutten ska kunna användas av nya användare framöver. Knepigt!
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 14:36   #5
granders
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Donners Pass har inte jag. Idag kostar rutten €29.99. Jag har inga problem med att betala det för att kunna använda din bana, men det är ju lite trist om man behöver köpa en hel rutt för att få några granar (jag hade ju hellre betalat dig i så fall istället för dom som gjorde Donners Pass...!).

Tyvärr har jag själv gjort ungefär likadant. Horseshoe Curve hängde med när jag köpte RW och då har jag använt objekt därifrån.

Idag får man London - Peterborough, Munich - Garmin-Partenkirschen och New York - New Haven om man köper TS2015. Det finns säkert en massa bra objekt i de rutterna, men som ruttbyggare är det svårt att veta vilka objekt som är OK att använda, om man vill att rutten ska kunna användas av nya användare framöver. Knepigt!
Sannerligen en mycket knepig situation, och det är det som är det trista med Railworks. Mycket kretsar kring pengar och det rör sig om dyra summor för enstaka rutter. Dessutom ändras hela tiden vilka som ingår, vilket i princip omöjliggör en smidig process.
Gammal 2015-03-14, 16:41   #6
granders
Medlem

Standard

En liten youtubevideo bjuder jag på, såhär en lördag.
I videon klargör jag Y2KR 1384 och jag försöker inkludera i princip alla nya funktioner som tillkommit sedan sist. Dessutom finns det, i videon, helt nya funktioner och detaljer som jag ännu inte avslöjat här i tråden.
God fortsättning på helgen allesammans.

Videolänk till youtubeklippet!

Senast redigerad av granders den 2015-03-14 klockan 16:47.
Gammal 2015-03-14, 17:38   #7
mibl
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Hej

Här finns några fina granar, några t.o.m. animerade som vajar i vinden så fint.

http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/111-smrky-3d
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 18:20   #8
Hamp3
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard

Så grymt häftiga detaljer överallt!!! Gillar särskilt manualen...

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 18:32   #9
FingerDatPat
Medlem

Reg.datum: Aug 2014
Standard

hej. gør sådån at du kan fjerne styrerummet når man har kobblet 2 toge sammen, det kunne være mega sejt vis man kunne gøre det.
FingerDatPat besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 22:05   #10
Hgv
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Hej

Här finns några fina granar, några t.o.m. animerade som vajar i vinden så fint.

http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/111-smrky-3d
Tack, har installerat! Dom har ett paket med annan vegetation också: http://railworks.ofpmafia.eu/index.p...i/110-vegetace
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 12:16   #11
granders
Medlem

Standard

Ikväll ska jag anpassa Y2 1380 till samma standard som Y2 1384. Som bekant har Y2 1384 fått ställa upp som försökskanin till många av de funktioner som jag idag valt att ha med. Efter det handlar det mest (väldigt diffust) om att duplicera allt och skapa de fyra andra individerna.

Den senaste funktionen som skapades var en ryggsäck med sex viktiga papper från handhavandeboken, som man kan plocka fram och lägga på bordet. Bra att ha om man vill känna sig som en förare på riktigt. Där inkluderas bl.a klargöring, byte av hytt, avställning m.m.

Det har varit ett uppehåll i skapandet p.g.a min nya tjänst som tar upp i princip all tid jag äger och har. Jag hoppas ni fortfarande är lika sugna som alltid!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:51.