![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#286 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
I så fall har vi alla 3D och landskapsbyggare byggt i onödan?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Skönt att höra att det är bra med flera projekt samtidigt, det gilla jag.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Vi har alla rätten att disponera våran tid bäst vi vill, och att bygga 3D modeller för RW är inte bara väldigt tidskrävande utan drar även ner på kraterna. Bara för att Basse inte känner att det är lönt att producera något mer för denna generation utav simulatorn så renderar väl inte det din insatts lönlös? Jag håller personligen med Basse, det känns inte helt lönt att faktiskt producera något mer för denna generation utav simulatorn med tanke på att arbetet kommer behöva göras om när nästa generation utav simulatorn har släppts. Det betyder inte att vi inte sysslar med 3D eller att vi har gett upp på simulatorer helt och hållet, och det betyder definitivt inte att andras insattser för simulatorn blir poänglösa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
För min del så är endast exteriör väldigt intressant...
Skulle vilja påstå att inget arbete är gjort i onödan så länge någon finner det man gjort roligt. Dessutom är ju inte själva 3D arbetet gjort i onödan. Så länge man har original 3D-filerna kan man ju exportera till vilket spel som helst som har modsupport. Det är ju endast tiden att få in det i spelet som man kan tycka att man gjort i onödan. Exempelvis skulle ju basse, om han känner för det, kunna modda skyrim, cities skyline, euro truck simulator m.m och lägga in x10an där. Vad nu en x10a skulle göra i skyrim vet jag inte men möjligheten finns ju alltid. Så själva 3D arbetet är aldrig gjort i onödan, enligt mig i alla fall. När det gäller ruttbyggare så är ju inte detta heller gjort i onödan, så länge man tycker att det är en kul tidsfördriv. Dessutom skulle ju inte motivationen finnas att att göra nya tåg om det inte fanns någon fin rutt att köra runt på. Jag menar vem skulle vilja lägga tid på att göra ett tåg till RW om allt som fanns var den där standard gröna kartan med en bit räls på? Svaret är troligen ingen. Så vi ska inte överdriva någonting, och kom ihåg att alla kommer nog inte att uppgradera från dag ett så det kommer nog fortsätta att finnas folk som vill ha mer content till denna generation utav RW. Flera kommer nog att vänta med att köpa det nya spelet tills de känner att det finns tillräckligt mycket till den nya versionen.
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator Senast redigerad av AlleDahlle den 2015-03-28 klockan 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Skulle den exteriöra versionen vara körbar? Alltså om man slänger in en hytt från ett annat tåg? I vilket fall som helst skulle det vara väldigt intressant med någon version överhuvudtaget
![]()
![]() |
#291 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#292 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ni som är 3D-byggare, varför gör ni tågen inte färdiga? Jag tror ni känner er besvikna för ni har inte lyckats få tågen klara. Gör dem klara så blir ni lyckliga och ni kommer att uppskattas av många här i forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Medlem
|
![]()
Kan bara tala för mig själv, men tidsbrist framför allt totte, och det tror jag det skrivits om i varenda tråd som har med 3D att göra...
![]() |
#294 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Och det är ytterst sällan någon faktiskt visar någon slags tacksamhet för arbetet man lagt ner på modellen. För det är extremt mycket tid, och framför allt energi som går in i att skapa en modell. Och jag inser att ni som aldrig modellerat förrut greppar inte hur otroligt energikrävande det faktiskt är. Uv mappningen, baka kartor så man kan göra bra texturer (vilket man ofta får göra om x antal gånger före man får önskat resultat) och sedan texturera modellen. För egen del har jag tappat lusten att modellera för simulatorer just utav anledningen att så många tar våra arbeten för givet. Om folk ens så mycket som kunde yttra ett tack för att man inte bara lägger upp till ett par hundra timmar på en modell, utan för att man avvarar energin för arbetet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Är det nå´n som har irriterat dig på nå´t sätt så att du tappade lusten. Varför ska de som tackade få lida på det sättet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#297 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag bygger aldrig något för någon annans skull, annars hade min hårddisk varit fylld med diverse "spårvagnar" vid det här laget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Självklart bygger man inte efter andras önskemål. Det är du själv som skapade tågen, men blev aldrig fullt klara. T.ex. EL16, vad hände med den? Vill inte stressa upp dig alls, vill bara undra vad som har hänt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Titta bara på Kungsfisk X2000 och granders både rutt och tåg. Där är intresset stort och många kommenterar och berömmer. Tror det faktiskt förbättrats sen tidigare år på forumet. Medlemmarna nu är helt enkelt bättre på att visa engagemang jämfört med tidigare. Så därför är det synd att du valt att sluta modellera till simulatorer för att du fått för lite beröm.
![]() |
![]() |
#300 |
Medlem
|
![]()
Tycker man istället ska kolla på hur många som tagit ner dem verk man skapat. Tror många tycker det är svårt att visa sin tacksamhet, och samtidigt så kan bli ganska tjatigt om alla skulle skriva samma sak varje gång man släpper nåt. Jag ser hellre att man visar nån bild i screenshots topicen och att man tipsar andra om våra fina svenska saker som släpps...
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |