![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Bilden här under STL NG Koppel, kuid:67375:100437. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag tyckte från början att de som var med i det här projektet skulle få sina spel lite före andra, jag kanske kommer ihåg fel.
Jag har ännu inte fått någon skiva men jag såg idag TANE i spelaffären i Femman i Göteborg för 349 Kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Har ni läst på N3V forum om all skit som införs med TANE. Nu måste man vara uppkopplad till N3v för att kunna uppgradera spelet och det måste man tydligen göra per omgående. Det kommer inte att erbjudas några nedladdningsbara patchar som kan sparas på den den egna hårddisken så som det gått tidigare.
Det är mycket väsen om att KS versionen inte behöver vara med DRM men alla andra är det. Men om du väljer bort DRM kan du inte heller ladda ner uppdateringar eller få ner saknade objekt eller något. Jag har läst här om någon vill läsa mer. http://forums.auran.com/trainz/showt...-has-DRM/page5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tyvärr så känns det som att hela TANE är en katastrof. Kan man hoppas på Open Rails eller något annat öppet projekt? De lär ju iaf inte ta till sådana här metoder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Medlem
|
![]()
Digital Rights Management, samlingsnamn för olika typer av mer "aktiva" kopieringsskydd, eller nåt åt det hållet.
![]() |
#114 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Vet ni om att det redan kommit en HOTFIX med patchnr 76333?
Ämnad främst för att öka FPS (FramesPerSecond) prestandan. Förekommer en hel del klagomål på detta och jämförelser görs då mot TS12, som har högre FPS värden. Läs mer om detta på N3V:s hemsida om ni vill följa testerna. Tyvärr har inget gjorts åt SetPFXEmitterxxx() metoderna trots att N3v är medvetna om denna bug. Felet ställer till det för oss som utvecklat ånglok eller diesellok och vill manipulera röken via ovan skriptmetoder. I och för sig så förstår jag N3V att de koncentrerar sig främst på prestandan, vilken är en ack så viktig del för att få en väl fungerande och eftertraktad simulator. MYCKET och komplicerat JOBB, så N3V har ännu en hel del att fundera över och testa ut. Kommer ihåg att N3V för länge sedan definierade upp hur en PC minst skulle vara bestyckad...... får väl leta upp hur denna specifikation såg ut...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Medlem
|
![]()
Är det någon mer än jag som fått TVÅ kopior hemskickade från N3V?
Jo, jag sitter här nu med två identiska DVD kopior av TANE..... Gissningsvis så beror det på fel hos deras beställningssystem. Jag minns nämligen att jag uppgraderade mig från download till skiva. Men sen när man skulle svara på någon form av enkät så påstod denna att jag bara hade download. Så då kompletterade jag med skivan igen - så jag antar att det är därför jag har två.... vad gör man med den andra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Köp ett urverk på Clas Ohlson och gör en klocka av den, så kan du tima hur lång tid det tar för N3V att få TANE felfritt (om batteriet räcker så länge)
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Men vad man ska göra med "överblivna", ja, säg det ![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Kunde ej låta bli
![]() köpte Tane via nedladdning inga problem filen tog c.a 6min att ladda ner mellan 24-44Mb/sek installationen utan problem ca 20min fungerar ok avseende grafik, ljud bättre dock script error på deras banor??? Nu söker jag länkar på info om byggande av objekt??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Medlem
|
![]()
Är det någon som vet hur man beställer den uppdaterade TANE disken som man visst ska kunna beställa för att köra offline patchning och slippa DRM slisk i sin installation? Eller är de inte släppt ännu?
|
![]() |
![]() |