![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Är det någon som vet hur man beställer den uppdaterade TANE disken som man visst ska kunna beställa för att köra offline patchning och slippa DRM slisk i sin installation? Eller är de inte släppt ännu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... från TS2010? Går den att "dra" in till Tane "User data". Detta är absolut livsviktigt för mig om jag över huvud taget skall skaffa TANE.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Svar delvis. Längre bakåt i tråden har jag räknat och redovisat.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Efter att ha läst N3Vs forum och några andra forum och observerat att N3V sparkat 75% av sin personal och därmed troligen bara har fyra utvecklare kvar anställda så börjar jag misströsta om att TANE någonsin kommer att patchas upp till en acceptabel nivå.
Tror ni att N3V ens överlever? Jag ska vara ärlig - jag tror inte det. Som jag ser det är chefen (Tony) och chefsutvecklaren (Windwalker) i förnekelse om problemen. De två måste troligen gå för att det skall finnas en chans. Jag misstänker att det var ett stort misstag av dem att försöka sig på att bygga en ny grafikmotor i TANE. De hade inte kompetensen och resurserna och nu ser vi vad det ledde till. De borde köpt in någon färdig motor istället... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag delar spyfrogs farhågor,misstänker att N3Vs dödskamp har börjat! Sen är det bara att hoppas att nån annan vågar ta över? TANE verkar i stort vara en bra produkt men man upptäcker ständigt buggar och om dokumentationen är bristfällig blir det nog väldigt svårt att rädda TANE.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Efter att ha läst Windwalkrs post från den 11/8 i Trainz DEV forumet på N3Vs forum i tråden "internal test builds 77730 & 77738" så har jag ärligt talat helt tappat hoppet om att TANEs problem kommer att lösas.
Han säger där så här: -- "There are plenty of routes out there that run just fine, by virtue of not being as taxing. Sure, they may not be as scenery-dense as some of the really heavy routes, but they serve as a good demonstration of what can be done if you keep things in check. I don't think that people who are having performance issues really want to be "proven wrong". They want a magic pill to make the performance issues go away. In the absence of any magic pills, we'll need to keep chipping away at the other things- including improving content (both directly, and by improving the tools which are used to improve the content), improving the code's ability to handle various special cases, and adding better custom support for some of the more less mainstream hardware configurations." -- Som jag tolkar det alltså så menar alltså N3V att TANE inte har några prestandaproblem. TANE går snabbt och effektivt. Om det någonsin saktar ner så beror det på att vi, användarna, har skapat felaktigt innehåll. Med den sortens inställning så kommer inte TANE att förbättras. N3V menar tydligen att deras grafikmotor är bra. Jag menar att den inte är det. Jämför t.ex. vad en profesionell grafikmotor som Unreal Engine kan prestera - det är hästlängder över vad E2 klarar av. Jag tror helt enkelt inte att N3V har kompetensen att göra en grafikmotor och att de därför anser att den är bra. Det finns säkert förbättringar att göra i innehållet men ett av de stora grundproblemen är att grafikmotorn E2 inte fungerar bra och inte använder hårdvaran effektivt. Tydligen anser inte N3V att så är fallet och alltså kommer denna fråga aldrig att lösas. Tvärtom så är det vi som ser prestandaproblem som tydligen inte vill inse att det är bra. Vi har alltså fel tydligen. Enda lösningen som vi som användare isf kan komma med är att "slänga hårdvara" på problemet - dvs när vi alla sitter med grafikkort som är mkt snabbare än dagens bästa kort så kommer TANE att fungera accetabelt. Detta inte pga koden funkar bättre utan på grund av ren brutal datakraft... http://forums.auran.com/trainz/showt...7730-amp-77738 Senast redigerad av spyfrog den 2015-08-21 klockan 22:51. Anledning: la till URL till tråden |
![]() |
![]() |