![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Tack Mtr för att du påminde mig Noice:En Natt I Tunelbanan. Är ju faktiskt en väldigt bra låt om tunelbanan. Tyvär så är låten väldigt kort
![]() Ska försöka göra en samanstälning om Musick som handlar om tåg. Så ni som bara har skrivit låt tittlar Sule ni kunna ta fram vem/vilka som sjunger låten och om det går på Vilken/vilket Siva/album den fins på? |
![]() |
![]() |
#17 |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2001
|
![]()
snälltåget är en annan låt som Jan Johansson har spelat.
/stefan |
![]() |
![]() |
#18 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Olle Adolfsson - SJ GAMLE VÄN!
![]() Har för mig det iallafall! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Sorry Olis, jag måste rätta dig:
"Sj,sj gamle vän" är en Stefan Demert visa. Jag kollade det på Google, när jag var på jakt efter Olle Adolphssons tågvisa, som jag tyvärr inte hittat än. (Förresten, 'Chattanooga' var en av Glenn Millers stora på hans repetoar.) wilburt Edited by - wilburt on 13 February 2003 08:44:45 |
![]() |
#20 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Tack för rättningen
![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Undrar om inte Olle Adolphsons roliga låt om han som for fram och tillbaka mellan Göteborg och Stockholm heter "Resan Hem", den finns i albumet "På Gott Och Ont".
/Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Alldeles riktigt Lars! Sthlm - Gbg var det och låten heter "Resan hem". Den ingår nu även, tillsammans med 23 andra OA-låtar, på samlings-cd'n "Nu är det gott att leva 1956-94" och finns att handla för 99.- hos Ginza.
Tack för tipset! Hur som haver, 'Resan hem' är en bra och rolig järnvägslåt; bästa svenska?. wilburt |
![]() |
#23 |
Senior Member
|
![]()
Sökde lite efter tåg på msn och råkade hitta detta:
http://www.thespoon.com/trainhop/songs.html MVH Macley Om du tittar in på: http://hem.passagen.se/mikaelrosen/ Skriv gärna i min gästbok ![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
"Canadian Pacific", dock ganska seg hästjazz.
Måste vara ca 25 år sedan jag hörde Demerts "SJ gamle vän" men ett par rader finns fortfarande inbrända i minnet: Det finns smörgåsar i plast De har legat många da'r och ligger säkert kvar /Jörn ![]() |
![]() |