![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Simulator fungerar för mig och spelet är installerad i E: SSD.
Har tre diskar i datorn. C, E och H. C och E är SSD och H är vanlig HD. Vet ni vad filen heter som gör att listan syns? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Skulle gissa att det inte är en fil. Min gissning är att programmet listar upp alla assets som den kan hitta. Har du tryckt på uppdatera?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Min "package manager"-lista innehåller färre objekt än min "packare"-lista. Exempelvis syns inte mina assets/content köpta från JustTrains i package managern, utan de syns endast i föregående flik: "packare".
En teori jag har (men inte testat) är att Utilities.exe blandar ihop vad som är "standard assets" med vad som är egna/nedladdade assets ifall man inte installerat RWP-filerna med just Utilities.exe. Detta kan t.ex. hända ifall man återställer en full backup av sin "Railworks"-mapp på en annan dator eller efter en nyinstallation av Windows eftersom då har du samtliga assets på plats utan att behöva installera några .rwp-filer för hand via Utilities.exe.
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) Senast redigerad av Hamp3 den 2015-08-19 klockan 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har 114 mappar i Assets. 13 i Content. Har tryckt uppdatera och det kom bara 2. Finns det lösning på det här? Tacksam för hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Tyvärr ingen direkt lösning. Provat att installera om spelet?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Min teori är att detta är ett wiondows10 problem och att den 'glömmer bort' att leta i din installerade enhet och istället letar i default C: . En vild gissning........
Har du startat upp Logmate som ligger i rooten på din railworksmapp innan du startar spelet eller utilities?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Funderar på om ditt problem gäller både Utilities.exe och självaste spelet eller om det endast är Utilities.exe som strular...
Dyker allting upp som det ska när du är inne i spelet?