![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Den 18 maj säkerhetskopierade jag Train Simulator 2015 via Steam. Nu vill jag återställa, men hur vet jag inte. Varför jag säkerhetskopierade var att jag bytte diskar. Det var då filerna i mappen PackageInfo försvann. Tror filerna finns i säkerhetskopian. Tacksam för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Såhär gör jag för att säkerhetskopiera TrainSimulator vid en ominstallation av Windows:
Du har kanske redan koll på allt detta och isåfall hoppas jag att guiden kanske hjälper någon annan en vacker dag.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
-Aha! Kan det tänkas vara denna mappen som blivit tom hos dig?
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\PackageInfo " Har du kvar din säkerhetskopia? Kolla isåfall om kopians PackageInfo-mapp innehåller *.pi filer för de assets/content du saknar. Om den gör det så är det bara att kopiera över .pi filerna från kopian till den riktiga versionen. (Det går, jag har provat.) OBS! *.PI filerna är som en databas/länklista som berättar vilka filer som tillhör ett "package" och det är därför viktigt att du faktiskt har filerna(assets/content) på riktigt, annars pekar den bara på luft och då blir det förvirring -både för datorn och oss användare. Om du återställer HELA RailWorks-mappen undviker du detta problem.
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hur hittar man återställningen hos Steam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har du använt Steam för att göra backupen? Alltså inte själv kopierat och klistrat?
Den funktionen hade jag helt missat men det verkar som att det ska finnas en fil inuti din backup-mapp som heter "steambackup.exe". Dubbelklicka på den och det dyker upp en vanlig installationsguide. Han klickar snabbt, men se här: https://youtu.be/CbZKzH_54q8?t=1m54s