Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-04, 17:09   #1
NorwegianTrainz
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Herreguuuuuuud! YES!!! Nordlandsbanen til MSTS/RailWorks har alltid vært min drøm!: tumme_upp:

Stå på! Gjerne legg ut screenshots, og prøveversjoner! Hvordan går det nå?
Gammal 2015-10-04, 21:44   #2
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Sorry, men jag har inte rört banan sen juli... Jag har knappt använt tågsimulatorn...

Och som för alla andra så är det mycket plugg o skola samt en massa annat som jag prioriterar just nu. Nordlansbanan får vänta på sig.

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-10-05, 22:51   #3
NorwegianTrainz
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Sorry, men jag har inte rört banan sen juli... Jag har knappt använt tågsimulatorn...

Och som för alla andra så är det mycket plugg o skola samt en massa annat som jag prioriterar just nu. Nordlansbanan får vänta på sig.
Hvor langt har du lagt spor?
Gammal 2015-10-06, 17:12   #4
KevpaNR2
Medlem

Reg.datum: Sep 2015
Standard

hej! rälsen du har där, vart laddar man ner den? hade den i ts2015 men den var inte med is ts2016 mappen. tacksam för svar
KevpaNR2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 21:24   #5
ADDE
Medlem

Standard

Denna paket behöver du. Kolla också instruktionerna. spåren kommer från Altenburg-Wildau 2.0, länk i tråden:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30526

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
Gammal 2015-10-06, 22:58   #6
kevpa
Medlem

Reg.datum: Jul 2015
Standard

Nu funkar det! Tack för hjälpen
kevpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 21:56   #7
ADDE
Medlem

Standard

Sakta men säkert framåt.

Ikväll hann jag med att:

Bygga en tunnel under En stor gata med gråkallbanan över för Dovrebanan.
Byggt en fackverksbro in mot Tronheim på Dovrebanan.
Byggt en växelkryss väster om Marienborg Station, vilket gör det möjligt att köra mellan Skansen och Marienborg spår 2.
Bytt namn: det fanns två vikhammer. Ranheim saknade jag! Förresteän, stämmer det att Ranheims hållplats är nedlagd? Det ser ut som att den har en väl fungerande plattform för lokaltågen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-12-02_00003.jpg (201.0 KB, 370 visningar)
Filtyp: jpg 2015-12-02_00002.jpg (281.1 KB, 370 visningar)
Filtyp: jpg 2015-12-02_00001.jpg (231.7 KB, 369 visningar)

Gammal 2015-12-02, 21:59   #8
ADDE
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NorwegianTrainz Visa inlägg
Hvor langt har du lagt spor?
Sorry för sent svar: i Hela centrala Trondheim inklusive Heimdal och förbifarten som hoppar över Trondheim C. och ända bort till Vikhammer.

Gammal 2015-12-04, 23:03   #9
ADDE
Medlem

Standard

Ikväll hann jag bygga lite mer:
Hela Trondheim S bangård inkl. hamnspåren är färdigdragna.
Industrispåret till Ranheims pappersbruk är nu framdraget. För tillfället har den en brant backe, jag kollar på saken...
Jag har också börjat med Depån intill Marienborg. Därefter ska den dokumenterade sträckan (från Minut till minut) granskas och se så alla skyltar och signaler är väl placerade och funkar, och så hastigheten osv. Sedan blir det nytt spår, via Hommelvik till Hell och avslutningsvis Sjördal i den första versionen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-12-04_00002.jpg (273.0 KB, 342 visningar)
Filtyp: jpg 2015-12-04_00003.jpg (177.7 KB, 340 visningar)
Filtyp: jpg 2015-12-04_00004.jpg (182.2 KB, 342 visningar)
Filtyp: jpg 2015-12-04_00005.jpg (173.7 KB, 341 visningar)

Gammal 2015-12-04, 23:23   #10
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Härligt att se! Kolla noga om hastighetsskyltarna i filmen. Det handlar om gula trianglar.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 21:33   #11
ADDE
Medlem

Standard

Arbetet fortsätter:
Nu har jag kollat och placerat ut alla tillgängliga skyltar så gott jag kan, och har kompletterat med skyltar som hjälper till i HUDen att visa hastigheter, för de som kör med HUD. Dessutom har jag byggt lite extra industrispår (Bild nedan) jag glömde bort. samt depån i Marienborg.

Jag ska kolla upp och se hastigheterna på jernbaneverket också, men tänker nu påbörja en fortsatt utbyggnad från Hommelvik nu, med en station i taget. Fortsättning följer...

Detta framsteg har jag nu tagit backup utav, ifall en olycka skulle ske när rutten sparar sig. Det har ju hänt några gånger, med fatala följder...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-12-17_00001.jpg (190.1 KB, 297 visningar)

Senast redigerad av ADDE den 2015-12-17 klockan 21:36.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.