![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
![]()
Väldigt imponerande arbete!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack EricB99,
nu får det ligga och jäsa till nästa Patch kommer och förhoppningsvis har det som fattas fixat.
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... som består av massa olika fasta växelkomponenter som väl ansluter till PT.
Här har jag lagt på de texturer jag använt på mitt PT. bilderna visar ett dubbelspårigt spårbytesspår (crossover), en dubbel korsningsväxel (doubleslip) och en enkel korsning (crossing). Funktionen styrs av skript som via propertyrutan kan ställas in för att samverka med andra komponenter. Läckert va ? ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... som jag bökar med just nu, och som har Pandrol-befästningar utvecklar sig långsamt:
Själva befästningarna håller jag på att utveckla i olika LOD-nivåer, det är ju det som blir alla "Chairs" till slut:
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
TANE SWE 1Trk 1435 Concrete Pandrol föll ganska väl ut, jag lägger den väl till samlingen i väntan på att N3V skall få ändan ur vagnen med PT:
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... gick på ½ timme. Det var bara att klona 891-spåret och ändra följande taggar:
track-gauge från 0.891 till 1.067 check-gauge från 0.880 till 1.056 (justerar moträlerna) och sedan i sleepers-asseten ändra avståndet spårmitt - rälsmitt på 4 ställen (räler och befästningar) från 0.475 till 0.563. Resten tar PT-procedurena hand om - smidigt! Betydligt längre tid tog det att få in SJ Yt motorvagn och dess dependencies men det gick med lite plock och pock ![]() Målbild:
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Du behöver justera sliperslängd och ballast bredd på banvallen för den är för smal nu. Har räknat lite och kommit fram till att för 1067mm spårvidd bör det ha används slipers med en längd av ca 1900mm och en ballastbredd på ca 2600mm i överkant.