![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1756 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Idag blev jag klar med flygteorin, imorgon flyger jag upp. Nära nog på 2 år på dagen sedan jag började. Blir härligt att kunna flyga vart jag vill, när jag vill (nästan, iaf...), med passagerare!
![]()
![]() |
#1757 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1758 |
Veteran
|
![]()
Ja, nu har jag flygcert. Otroligt men sant.
![]() ![]()
![]() |
#1759 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Grattis! Så du kanske kan flygfota. 😊
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 |
Veteran
|
![]()
Tackar! Jo det kan man absolut, lättast om man har fotograf med sig som tar bilderna!
![]()
![]() |
#1761 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Har du fått en PPL?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 |
Medlem
|
![]()
Fick hem en helt ny speldator from Komplett.se tidigare i veckan, nu har jag äntligen tid att koppla in den. Städar och förbereder för att byta dator nu
![]() ![]() I den gamla datorn sitter det bland annat en Intel i3 530 på 2.93 ghz, ett GeForce GTS250 och fyra GB minne. I den nya har jag istället satt in bland annat en Intel i5 6660k Skylake, ett GTX970 och åtta gb minne samt en SSD-disk för spel och en HDD för lagring. Dessutom nytt tangentbord, ny mus och lite grejer för Flight Simulator (En joystick samt Saiteks Cessna Rudder Pedals) ![]()
![]() |
#1763 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#1764 |
Hedersmedlem
|
![]()
Va trevligt Dson!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
Veteran
|
![]()
Idag damp tågklareraruniformen ner i brevlådan - känner mig mycket stilig med mössa och allt. Vinghjulet i guld är snyggt!
Endast en vecka kvar på skolan i Ängelholm samt slutprov - sedan börjar jag jobba med handledare i Fagersta. Längtar... (Bilden ligger på sidan hur jag än gör - visas kanske fel i telefonen)
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2015-11-07 klockan 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 |
Hedersmedlem
|
![]()
Här fixade jag bilden åt dig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 |
Veteran
|
![]()
Tackar!
![]()
![]() |
#1768 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Då ska man tydligen iväg i några veckor och åka tåg och upptäcka nya och gamla städer, ska bli sjukt kul!!! Vi ses igen om några veckor alla på Svenska 3D-tåg!!! Hoppas man kommer tillbaka och får se många mästerverk!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#1769 |
Veteran
|
![]()
Efter 4 dagars examination, först en dag med skriftliga prov (JTF + lokala frågor om Fagersta Station) och sedan tre dagars praktiskt arbete under övervakning av instruktör är jag nu färdig som tågklarerare.
Om märkliga förseningar uppstår i Fagerstatrakten på måndag - då vet ni vem som är skyldig! ![]()
![]() |
#1770 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Inne på 3e veckan som sopgubbe nu efter några månaders uppehåll. Känns skönt än så länge, och på måndag drar jag äntligen igång trädgårdskörningen och får därmed lite mer koll på vad som sker varje dag!
![]() ![]() ![]() ![]() Och i sommar bär det av till Tyskland för 3e Fedecrail-lägret för min del ![]() ![]() ![]() Dock finns en stor nackdel: hinner inte med tågsimulatorerna öht längre ![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2016-04-15 klockan 15:54. |
![]() |
![]() |