![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag hade installerat TANE på C: (SSD-disk på 100GB) och "glömt" att lägga över Datamappen till D: (1000GB) så när jag läste in allt från TS2010's Local så fylldes C: över bredden med påföljd att det mesta på datorn slutade fungera.
Det är bra att ha TANE på C: (det blir snabbt och säkert) och med väl tilltaget virtuellt minne på C: och D: fungerar det hela utmärkt. MEN GLÖM INTE att efter installationen av TANE att följa anvisningarna i följande dokument: https://support.trainzportal.com/ind...al-data-folder ... annars får ni massor av merjobb med tiden.
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
rensade jag datorn från TANE och installerade igen, men nu utan att glömma flytta datamappen. Sen fungerar allt nästan för bra för att vara sant
![]() Lyckades få in över ett tiotal lok på ett par timmar, bara med minimalt grymtande från CM (trivialfel som jag noterar i en log). Jag jobbar i bokstavsordning från TS2010 CM och öppnar ett asset med dependencies i taget, drar in till TANE CM och rättar alla fel. Är på B i alfabetet med loken men det är ca. 120 lok kvar till Ö(SLJ). Lite bilder på vad jag fått in idag:
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
för att beta av alla mina 2700 assets så började jag med category Locomotives och allteftersom jag dragit in ett asset med dependencies till TANE och rättat ev. småfel så disablar jag dom i CM 3.3.
Det senaste jag motat in till TANE var IORE-loken. Hittills inga stora problem men vänta bara ![]() EDIT: Bokstaven N passerad, men snart kommer S (SJ/STL) och då blir det väl svettigt!? ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-11-19 klockan 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har idag börjat med Fredriks Regina och klonat henne, för att senare kunna uppdatera mina egna ommålningar på henne. Än så länge, så har jag inte fått henne att fungera i Tane och håller på som bäst, med att prova lite olika varianter. Dyker hela tiden upp ett nytt felmeddelande, när jag lyckas bli av med ett annat. Dom lok och vagnar + annat, som du har fått in i Tane. Tänker du lägga upp dom enbart på Forumet eller kommer du att skicka iväg dom till DLS. Hoppas på det sistnämnda, så att dom som inte har hittat hit till vårat Forum får chansen att ta del utav alla dina objekt. För dom har verkligen missat något i Trainz tidigare.
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... kul att du är tillbaks välbehållen från "Sveriges sydligaste skärgård".
Och ja! jag tror DLS blir rätt uploadställe i framtiden, för vårt forum har för många begränsningar, det har tjänat oss troget i många år (TACK Fredrik) men nu är det nog dags att vidga vyerna. Det blir säkert mycket jobb men jag tror vi är på rätt väg !!??