![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Slutligen; skicka allt under jord så att bara tunnelmynningarna syns, det allra roligaste.
Inledningsvis skrev jag en del om höjder – att markplanet låg på 15 meter (spåren framför tunnelmynningen) och att tunneln låg på 35 meters höjd. Dags att damma av höjderna. Börja med att leta rätt på verktyget ”Bergskärning tunnel TDGE” eller din version. Gå in i tunneln så nära mynningen det går att komma och leta rätt på tunnelvertex nummer 1, som ligger mellan ”ormarna” (Bild 1). Skriv in höjden 15 meter. Klicka mitt i den runda ringen och vips försvinner tunneln (Bilderna 2 och 3). Ta bort hela tunneln till dess att bara spår och kontaktledning ligger kvar (Bilderna 4 och 5). Byt till spårverktyget, skriv in 15 meter, klicka på rälsens närmaste vertex – och vips försvinner rälsen. Kvar finns nu en gul ring med vingar som berättar att den borttagna rälsen ligger på 15-metersnivån (Bild 6). Ta bort all räls och ta fram verktyget ”Bergskärning Dubbel Tunnel Kontaktledning” och gör samma sak med kontaktledningarna. Kolla att alla ringarna har vingar. Tunneln är därmed klar men innan provkörning skall din bana kopplas ihop med tunneln. Nu kommer dom vertex, som ligger framför mynningen till nytta. Har du glömt någon så gör om tunneln. Tunnelmynningen är slutna. Dessa öppnas med hjälp av ”TUB tunnelkniv”. Aktivera verktyget och klicka på den stängda ytan. Spara inte utan håll på till dess du är nöjd. Spara då. Det här är en svår operation. Den går att genomföra den senare. Pyntning överlåter LAn och jag till dig med varm hand. Slut Nisse |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunnlar |
|
|