![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det finns fortfarande små fel i hyttskriptet (de flesta icke-kritiska). Om du går till "more" så får man mer detaljerade upplysningar. Det sista felet vet jag inte vad det är, har jag aldrig fått.
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Nisse,
när jag kör Ra så för jag gaspådraget till release och när bomsarna släppt tillbaks till initial, då blir loket stående still tills du åter för reglaget till D (Drive) då går loket mjukt igång, sen kan man sakta öka pådraget utan att slira. Initial (eller lap-läget) är viktigt att komma underfund med!
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej Lennart du ska ha stort tack för du har gjort orange TGOJ Hg och Ub loken till Trainz dessa lok funkar perfekt och ser mycket snygga ut,som sagt snyggt jobbat Lennart !!!!!
Hälsningar Kenta978
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
Ska kika på Ra-loket och se om jag kan se vad som det är fel på.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Verkar kunna lösas ganska enkelt.
I scriptet rahytt.gs så får man en NullReference (alltså ett objekt som är null som man försöker att anropa en metod på) på raderna 63 och 72. Kikar man på dessa rader så ser man att det måste vara "light7" som är null, då den förekommer på båda ställena. Detta innebär att på rad 106 så misslyckas funktionen Get att hitta NamedControll att hitta "doors_closed_indicator". Min gissning är att du saknar denna i hytten (vilket enligt kommentarerna verkar vara någon "hot plate". Eftersom scriptet är kopierat ifrån X9 så är det nog något som ligger kvar därifrån. Lösningen borde vara att kommentera ut raderna 45, 63, 72 och 106.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ett spöke har härjat i min Nynäsbana. Signalsystemet har fungerat halvhjärtat. Jag har jagat fel i flera dagar. Bl a har Korvtiger kopplats in Exempelvis har jag, på hans inrådan, gått igenom samtliga växlar och ett stort antal spårvertex.
Sent söndag kväll kom jag på lösningen när jag fick dubbla felvarningar framför en semafor som vägrade visa kör. Spöket var nya Ra 994 STL! Jag gillar loket högt och rent /nästa lika bra som BJ O) och använt det som testlok på banan. Bytte ut loket – och sen har banan fungerat utmärkt. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Det är något i Svenolovs skript som anropas.
HandleLamps-felet finns i många hytter och det är mitt fel, eftersom jag använt X7Hyttens skript och bara bytt namn. Men de bör städas. Jag har svårt att göra något eftersom jag är skriptdyslektiker. Korvtiger var ju inne på att kommentera bort vissa anrop som genererade fel. Det fungerade på vissa hytter men inte på andra. Om Korvtiger har tid och lust att titta på Rahytten och se vad som skall kommenteras bort, kan jag kanske klara det.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... finns i denna post:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=36 Den fungerar utan fel i TANE. Vill Nisse testa om den fungerar på Nynäsbanan!?
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Har kollat och det ser bra ut! Problemet blir ju för att scriptet försöker att använda ett lyse som inte finns, men som fanns på Xoa7 (för kokplattan antar jag)
Lite konfunderad är jag dock över att switchen för hotplate fungerar och finns kvar, finns det någon sådan switch i R-hytten? Eller råkar den bara inte generera några fel? Annars så skulle man ju kunna kommentera bort även den!