![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Härligt att se att Korvtiger fått bygglusten åter. Själv sysslar jag mest med att "tanelisera" mina lok och vagnar i bokstavsordning och är långt från Y, men var tvungen att göra en avstickare och lägga in YEJ betvagnar.
För efter denna historielektion kom jag ihåg att jag gjorde betvagnar under mitt Wollsjöäventyr, på bilden syns en bromsad och en obromsad J-vagn dragna av ett SJ W-lok och med Bombi Bitt som bromsare med sockerbetor i lasten. God Jul och gott nytt år !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() ![]() I3 utan och med bromshytt i TANE Jag har fått till en variant med bromshytt och bromsutrustning nu också. Dessutom så har jag fixat så att man kan lasta vagnarna med bulklaster (så som kol, sockerbetor etc) med en animerad mesh som kan skymtas i den vänstra vagnen. Vagnarna går även att lasta med lösa styckegods, precis som på mina N3/NN3. Har även scriptat vagnarna så att luckorna öppnas när man lastar ur bulklaster, men inte styckegods. Men det verkar vara något fel på smoke-effects i TANE, de emitteras 1 meter för högt upp i spelet, men det är korrekt när man kör preview på meshen. Men jag antar att det är fixat i SP1. Nu skall fixas lite fler texturer och så ska lite smådetaljer åtgärdas. Eventuellt kommer jag att skriva någon dokumentation om vagnstypen också, lite i stil med hur jag gjort med passagerarvagnspaketen. Finns det intresse för något sådant?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() Snyggt jobbat med vagnen också ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
En dokumentation vore riktigt kul att ta del av
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tackar ödmjukast!
![]() Om det roar någon så blir det väl lite godsvagnshistoria i PDF form också då! Om jag är på riktigt bra humör så kanske det kommer dokumentation till TANE-uppdateringen av N3/NN3 också, som jag faktiskt är i princip klar med nu! ![]() Finns det några detaljer på N3/NN3 som någon vill ha ändrade? Fler last-queues/attachments som skall dit, eller annat när jag ändå fixar med dem? Sedan så funderar jag på om jag ska, eller inte ska göra en egen version av I3 till TS20xx, så är det någon som är intresserad av en sådan? Som det ser ut nu så fungerar den nuvarande versionen i TS2010, bara det att den saknar skuggmesh, så den har ingen skugga. Men om det finns folk som tänker köra mycket med den där så kanske jag kan knåpa ihop en TS20xx-version också! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
I3-vagnarna är nu släppta, både i TANE och i TS20xx-version!
![]() ![]() Håller på med uppdateringsarbetet med N3 och NN3-vagnarna för TANE också, har lite dokumentation kvar, så jag återkommer nog med dem lite längre fram!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |