![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Då har du kommit långt före N3V som kämpar med 80330!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Går det att bygga en DEM-bana i TANE?
Svaret är nog både ja och nej! Jag tror inte att det går att skapa en DEM-karta i DEM. Jag har testat i 2012. Då får man fram en baseboardplan - d v s rutmönstret - men med höjdskillnaden utmärkt. Banan finns i minimappen Det duger inte. Min ursprungliga plan var att bygga DEM-kartan i TRS 2010 - och det är nog rätt väg. Förvisso har Radio Mobile moderniserats något i förhållande till den ursprungliga versionen. Lägger man in en DEM-bana i TANE får man upp tre varningar, som måste fixas. Den sista kan till och med jag klara av. Går det att ordna de två första? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Aj,aj, aj. Bilden blev för stor - bra för mina ögon men knappast andras.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Build-numret är lätt att ändra, ändra bara 2.9/3.3 (eller vad det nu är från början) mot 3.5 eller 3.8 (3.8 är väl TANE?) i configen. Category class ska väl vara YM på rutter? Och den siste klarar du själv av så det är nog inga problem
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]() Citat:
Men samtidigt är det bara varningar , inga fel. Borde funka ändå.
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Varningarna är inget att lägga tid på att ändra!!! Det fungerar ändå!!
Att skruva upp build genererar oftast bara fel och fler varningar!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
I lördag testade jag en DEM-bana i TANE. Det gick bra till dess hela karten brunfärgades. Tog ett screenshots. Installerade om DEM-banan och testade. Det gick bra. Tog screenshots.
Men var finns dom? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Dom hamnar i en mapp som heter screenshot där du installerade TANE.
Hos mig här: D:\Tane_sp1X\screenshots. Gör en genväg till den. Sen har jag hittat Nisses hemliga skogsodling på en ö i havet utanför Nynäshamn. Men inga Pofigar där heller!
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
N3V games/TANE/appdata/screenshots.
![]() |