![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Verkar vara en rätt omfattande ordning från MSTS till DTG TS16. Jag undrar om du kan få ut bra objekt sedan. Vore spännande med ett paket av objekt att ha i landskapen till att börja med.
Heja heja! ![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
-Ja, om jag visste bara hur man gör i RW??? Jag köpte ju Train Simulator 2015, som nu helt plötsligt är Train Simulator 2016... Någon sorts uppdatering är bevisligen gjord i det dolda... Finns det någon simpel, enkel, liten rutt som man kan meka med? Måste nog lära mig RW, annars har man inte en chans att veta hur .igs filerna ser ut... Är ju novis när det gäller RW. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Nu fungerar konvertering från MSTS till RW. Om det finns intresse från Er att använda de gamla MSTS objekten i RW, så innebär det att alla mina objekt från dåtid till nutid kommer att finnas i både MSTS- och RW- format framledes. Konvertering kommer att ske successivt i mån av fri tid. Den första .rwp filen lägger jag in idag på www.simworld.se, dvs Ladugården. Ladda gärna ner och kolla att allt är rätt och att installation fungerar. EDIT: Kan någon berätta för mig hur jag får med natt texturen i blueprinten? EDIT2: 2016-01-16 19.23 Ny Version med ny detaljnivå. Bild 1 är Ladugården i MSTS/OR. Bild 2 är samma Ladugård i RW (Trollhättan lånade jag ett par minuter). //Wase
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-01-16 klockan 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Suveränt, tack Wase!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Va kul att du lyckades bra, Wase! Då blir roligare att bygga lanskap!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag placerade ut ladan på plats nyligen! Den ser bra ut, men på solsidan ser taket vitaktigt ut. Kan du möjligen tona ner?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-01-16 klockan 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Färgen på taket på orginalbilden är väldigt slitet och blekt så att aluminiumen syns igenom tydligt. Men jag kan tona upp den röda kanalen i RGB skalan. Återkommer med ny version. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Toppen, intresse finns definitivt för dina snygga objekt i RW också
![]() |
![]() |
![]() |