![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Hej.
Jag körde fast med konvertering av objekt som har mer än en texture, dvs två tre eller fler texturer... Trodde jag... Det var inte det felet. Det har visat sig att alla mina texturer till objekt, där texturen är mindre än eller lika med 512x512px har ju gjorts av TSM inbyggda konverter från tga-, bmp- till ace-fil. Den konverteringen funkar inte i RW som ace-fil. Jag har istället konverterat alla bmp-filer med TGATool. Allt från 64x64px upp till 1024x1024px, och det tar RW. Se bilder nedan. Jag kom på det hela genom att tänka igenom, varför funkar underdelen av huset men inte resten. -Jo, texturen som är underdelen, är 1024x1024px och därmed konverterad av TGA Tool... PUUH!! Nu är man på spåret igen... hehe Såå, då är det bara sista problemet kvar, hur får man in natt texturen i RW??? /Wase Bild1 = Thuns i TSM Bild2 = Thuns i 3DCrafter Bild3 = Thuns i RW med felaktig ace- konvertering av TSM. Bild4 = Thuns i RW med rätt konvertering av TGA Tool. . |
![]() |
![]() |