![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Men backspegeln sitter på förarsidan !!!!! (OBS vänsterstyrd). Nitarna får vara kvar annars ser loket slätstruket ut, tycker jag!
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
EDIT: Rundningen på takändarna, något åt detta håll. EDIT IGEN: Kolla din mail. Där finner du dessa bilder i större upplösning på loket. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-01-28 klockan 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Loket är väl vänsterstyrt i verkligheten också...?
![]() http://www.njm.nu/Gallery//Bilder...0Lundstrom.jpg Antar att tanken med backspegeln är att föraren på sin sida öppnar fönstret och tittat bakåt=inget behov av spegel på förarsidan, och på andra sidan är det ju av logiska skäl lite svårare att titta ut i fönstret för där står inte föraren.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2016-01-28 klockan 14:45. Anledning: Skillnad på höger och vänster är svårt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... där satt den - Myntet trillade ner till slut. Skall fixa till detta.
Det förbenade taket har jag varit på idag (jvla bulltak!). Nitarna är borta på vagnkorgen. Om inget mer dyker upp skall jag bara spegla backspeglarna och minska ner dom !? shots från bygget av taket + ett screenshot:
![]() |
#5 |
|
![]()
Glöm inte gansterkepsen vid förarplatsen + den lilla tutan eller vad det nu är, som sitter nästan kant i kant med förarfönstret i samma höjd som slickepinnen. Se föregående bild/bilder.
EDIT: Vindrutetorkare bara på förarplatsen, sen sitter torkaren annorlunda. Se föregående bild. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-01-28 klockan 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Riggat lite med tak och annat:
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Tre olika vinklar på kepsen.
Sen något, som jag tror är en tuta. Och sedan bara torkare på förarplatsen, sen sitter torkaren på ett annat sätt också.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag undrar om inte frontdörre-rutan ska vara mindre också?
Och ska man vara superpetnoga så saknas även en tank bakom plogarna, och backspegeln ska sitta på något annorlunda sätt (typ 135 graders vinkel istället för 90 grader). Men loket börjar se väldigt likt ut nu iaf, ruskigt snyggt! ![]()