![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
TACKAR allra ödmjukast för Era positiva kommentarer. ![]() -Ja, det är lite skillnad på kvaliteten, sedan de första objekt jag gjorde runt år 2001. Detta tack vare idag, att kan man lasta på lite mer polygoner på objekten, än för 15 år sedan. Sen är det ju så, att ju fler objekt man gör, desto fler "färdiga delar" har man på lager i TSM. Man lär sig också genvägar hela tiden i TSM, memorerar hur man skall lösa problem, framför allt med textureringen. Det är väl som så, att ju fler rutter Ni gör som ruttbyggare, desto roligare tycker jag att det är att göra 3D objekt till dessa. ![]() Ett samspel mellan ruttbyggare och 3D byggare över länders gränser via Internet, kan man säga. Nu är det arbetsvecka, så vi lär inte höras förrän nästa helg!! Så, återigen får jag önska Er en bra vecka!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack Wase för du ställer upp mycket. Inte bara till MSTS-OR utan även till RW enligt din signatur.
![]() Jag byggde Trollhattanrutten till MSTS i flera år och nu har Micke321 den för att fortsätta. Jag började bygga RW för 4 år sen med Trollhattan. Senare år även med Bergensbanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
En bra tips är att skriva till "Allmänt om 3D-design" så kan fler kan läsa dina inlägg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nuuu, blir det inge mer för den här veckan... Kunde inte sova inatt pga värk...
Behöver väl inte tala om vilken station... Edit: Bild 5. Va ballt, det går att sätta vidvinkel på kameran... hehe. Nu går det inte att pilla dit mer prylar, 5244 polygoner... .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-08 klockan 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Osso en nattbild då...
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Jeg er meget imponert av ditt arbeide dette er jo topp
![]() ![]()
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej wase.
Otroligt snyggt gjort,man blir ödmjuk inför denna otroliga detaljrikedom på dina objekt. Lycka till ![]() Hej jan ditt ruttbygge är ett mästerverk!!!! Lycka till ![]() |
![]() |
![]() |