Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-24, 17:17   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det låter lovande! Antar att den inte är släppt offentligt än, för jag har inte kunnat hitta den någonstans.
Har de dessutom fixat Sniff-buggen med STL-koppel? Alltså att om du kopplar ihop och isär STL-k vagnar i Quick Drive så kommer det att dyka upp en bugg i stil med GameObject::Sniff Target object is null.
Ja det är ett himla sniffande. Jag jobbar med Portaler och så fort en vagn eller lok med Svenolovs msTrainMonitor tas bort eller läggs till i en Portal tänds den röda lusen och fylls på med varje vagn som tas bort eller läggs till.

Det verkar som msTrainMonitor inte skickar rätt info till gs.gs !!!???

Eftersom Svenolov inte är på banan får vi leva med röda lusen, den verkar kunna lagra hur många fel som helst.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sniff.jpg (165.4 KB, 97 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 19:36   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Buggen ligger hos TANE, beslutade faktiskt igår om att jag skall fråga på forumet om denna bugg, för den är i stort behov av att lösas.

Vad som händer är att scriptet anropar GameObject::Sniff-metoden men får tillbaka felet att parametern target är null. Grejen är att Svenolov checkar att den variabel som skickas in som target innan varje Sniff-anrop inte är null, vilket innebär att target omöjligtvis kan vara null. Något är alltså fel inuti Sniff.

Men som sagt, skall rapportera detta som en bugg och fråga på forumet nu så får vi se vad vi får för svar.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 19:51   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Buggen ligger hos TANE, beslutade faktiskt igår om att jag skall fråga på forumet om denna bugg, för den är i stort behov av att lösas.

Vad som händer är att scriptet anropar GameObject::Sniff-metoden men får tillbaka felet att parametern target är null. Grejen är att Svenolov checkar att den variabel som skickas in som target innan varje Sniff-anrop inte är null, vilket innebär att target omöjligtvis kan vara null. Något är alltså fel inuti Sniff.

Men som sagt, skall rapportera detta som en bugg och fråga på forumet nu så får vi se vad vi får för svar.
Eftersom jag är betatestare har jag skickat en "submission" om detta till "Helpdesk". Men stöt gärna på du också, ju fler stötar desto fortare ramlar Jerikos murar
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009