![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 869
|
![]() Citat:
![]() ![]() (Och att My Content är tomt kan bero på att du inte skapat något i Trainz)
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Edit: Starta upp Trainz och skapa en helt ny bana. Du behöver inte bygga något, utan det går bra med ett helt rent basebord och spara den sedan med valfritt namn. Då ska den hamna under My Content hos dig.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-03-04 klockan 04:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 813
|
![]()
Har nu köpt Trainz A New Era.
vad behöver jag INSTALERA för att kunna använda det svenska fordon och vagnar att fungera. Började prova installera STL Source - Kernel 3.1 men fick bara rödfärgade felmarkeringar i faulty. <kuid:67375:100437> STL NGKoppel 3.11 <kuid2:177292:209010:2> STL Signal Source 3.12.3 <kuid2:177292:209030:1> STL Auto Library 3.11.b21 <kuid2:177292:209001:1> STL Common Source 3.11.2 <kuid2:177292:204024:2> STL Osynlig klarerare 3.12 <kuid2:177292:204021:2> STL Osynlig master 3.12 <kuid2:177292:209011:2> STL Signal Library 3.12 <kuid2:177292:204025:1> STL Signal Marker 3.11.2 <kuid:36713:1067> svs-fsig-R <kuid:36713:1084> svs-fsig-L <kuid:36713:1082> svs-rdtr <kuid:36713:1066> svs-vsig-R <kuid:36713:1085> svs-vsig-L |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
STL Signal Source fungerar inte i TANE än, men vi jobbar på att få det att fungera!
Den första av sakerna i listan (STL NGkoppel) borde du dock kunna åtgärda: Högerklicka på den och välj "Open for Editing and>Edit Config File Text" Då kommer en texteditor att dyka upp. Scrolla ned längst ned i filen och lägg till följande: Kod:
mesh-table { }
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 813
|
![]() Citat:
Har även provat installerad dom Fyra D-loken och T23-Loken utan resultat allt blir rödmarkerat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vad har de för status, faulty, eller missing dependencies?
Jag antar att det är missing dependencies. Då kan du se vilka saker som saknas genom att högerklicka på den och välja "List Dependencies". Markera de som listas som <unknown asset>, tryck Ctrl-C för att kopiera dem och klistra in dem här på forumet med Ctrl-V.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 813
|
![]() Citat:
SJ Da STL <kuid:67375:1021> STL Koppel 3.11 <kuid:-25:144> electric <kuid:396831:1377> corona rot stl mm <kuid:67375:100005> gnista <kuid:67375:100969> SJ Du Stål FHytt 3.12.2 <kuid:67375:101869> SJ_Da_lok_texturegroup <kuid:67375:102223> ASEA_LLXJ135_Da_pantograph Grey <kuid:328014:100025> da_du_engine <kuid:67375:100970> Sj Du Tyfon <kuid:67375:100964> SJ_Da_main_Eker_bogey <kuid:67375:100965> SJ_Da_single_Eker_bogey <kuid2:177292:209000:2> STL Script Library 3.12.4.b6 <kuid2:177292:204091:2> STL Trainz Monitor 3.12.4.b3 SJ Ds Snälltågslok STL <kuid:67375:1021> STL Koppel 3.11 <kuid:67375:100005> gnista <kuid2:122285:79050:1> AJS Groundplane Mesh Library <kuid:67375:102224> ASEA_LLXJ135_Du_pantograph Grey <kuid:112820:10101> corona rot <kuid:328014:100026> ds_engine <kuid:448495:3174> EL D vissla 2Phase <kuid:448495:50121> Elektriskt lok ljud <kuid:67375:100967> SJ Ds Trä FHytt 3.12.2 <kuid:67375:100039> SJ Ds Trä texturegroup <kuid:67375:100962> SJ_D_main_bogey <kuid:67375:100936> SJ_D_single_bogey <kuid2:177292:209000:2> STL Script Library 3.12.4.b6 <kuid2:177292:204091:2> STL Trainz Monitor 3.12.4.b3 SJ Du Stål STL <kuid:67375:1021> STL Koppel 3.11 <kuid:-25:144> electric <kuid:67375:100005> gnista <kuid:67375:100969> SJ Du Stål FHytt 3.12.2 <kuid:67375:102224> ASEA_LLXJ135_Du_pantograph Grey <kuid:112820:10101> corona rot <kuid:328014:100025> da_du_engine <kuid:67375:100040> SJ Du texturegroup <kuid:67375:100970> Sj Du Tyfon <kuid:67375:100961> SJ_Du_main_modul_bogey <kuid:67375:100952> SJ_Du_single_bogey <kuid2:177292:209000:2> STL Script Library 3.12.4.b6 <kuid2:177292:204091:2> STL Trainz Monitor 3.12.4.b3 SJ Da SAB STL <kuid:67375:1021> STL Koppel 3.11 <kuid:-25:144> electric <kuid:67375:103424> ASEA_LLXJ135_Da_pantograph Red <kuid:396831:1377> corona rot stl mm <kuid:67375:100005> gnista <kuid:67375:100939> SJ Da SAB main_bogey <kuid:67375:100940> SJ Da SAB single_bogey <kuid:67375:100969> SJ Du Stål FHytt 3.12.2 <kuid:67375:101869> SJ_Da_lok_texturegroup <kuid:328014:100025> da_du_engine <kuid:67375:100970> Sj Du Tyfon <kuid2:177292:209000:2> STL Script Library 3.12.4.b6 <kuid2:177292:204091:2> STL Trainz Monitor 3.12.4.b3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Här är det inga saker som är saknade! Men du sade att det var faulty?
Högerklicka och välj "View Errors and Warnings" istället!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Är det inte
<kuid2:177292:209000:2> STL Script Library 3.12.4.b6 som gör att resten blir rödmarkerat. EDIT: Feltänk från min sida.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-03-04 klockan 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 813
|
![]() Citat:
SJ DA SAB STL ! VE48: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 3.5 are no longer supported. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/sj_da_body.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/night.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/plog.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/plog.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/gallerplog.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'sj_da_body/gallerplog.im' to a .lm file. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. - VE35: Required alias mesh asset <kuid:67375:1021> is missing and cannot be validated. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'drivercharacter/tchm_body.im' to a .lm file. ! VE82: High-detail .im files are not supported for traincar assets, as they are likely to perform poorly. It is recommended that you upgrade 'drivercharacter/tchm_body.im' to a .lm file. ! VE39: The texture 'drivercharacter/head1.jpg' is a uniform color. ! VE39: The texture 'drivercharacter/skin.jpg' is a uniform color. ! VE109: The low-detail meshes total more than 500 polygons. This may have a negative impact on performance: 0: 44346 ! VE94: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
|
![]()
Nu hoppar jag in i leken igen.
Så där nu har jag öppnat ett nytt basebord med ny bana och har sparat det efter Fredriks anvisningar i starthjälp, även om fönsterna på route / session inte riktigt ser ut på samma sätt som min. Inget kommer fram på My Content. Däremot finns kuid nr för Bastuträsk under fliken Open for edit ( ett kortare nr ). Jag sparade routen med Bastuträsk - Skellefteåhamn .... kan ä och å i ortsnamnen ha någon betydelse i sammanhanget ? Senast var vi på ruta minus 1 och nu har vi nog hamnat på ruta minus 2 ....känns det som. Kan inte förstå om man gör något fel i samband med spara route och session när man startar upp en bana. MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 869
|
![]() Citat:
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
|
![]()
Jo , där ligger 2st kuid. Det är inte Bastuträsk som jag skapade för några månader sedan, utan jag blev anmodad att börja med en helt ny basebord med Route Umeå - Vännäs .och session Holmsund vilket jag gjort nyligen. Dom har var sitt kuid nr. och ligger på Today. Allt jag gjort har jag sparat i spelmenyn varje gång jag utfört någon förändring.
Hoppas du förstår ... vad kan nästa steg bli ? Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2015
Ort: Vilhelmina
Inlägg: 22
|
![]()
Jag har ju nu försök efterfölja det som har anvisats för mig om här ovan, och ändrat Trainz-biuld till 3.3 som min content manager är.
Vad som har hänt, är att mycket av dom godsvagnar som jag laddade ned har nu kommit på plats i Trains - add även fast dom har röd text. Däremot lok ( svenska Du , T 43 bl.a. ) finns där men går inte att öppna upp och använda i spelet. I My content finns inget lagrat men däremot i Installed och missing dependencies med pusselbiten på både godsvagnar och lok. Jag har nyss installerat Window 10. Har en annan fråga också. Om man nu har startat upp en bana i Trainz (2010) och sparat den. När man senare upptäcker att den rälstypen man använd först inte blev bra utan man vill byta till något mer t.ex svenskliknande. Istället för att ändra mellan varje " ringavsnitt ", kan man gena och få hela bansträckan ändrad .... och hur går det till i så fall ? MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 869
|
![]() Citat:
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |