![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Alltså glöm det där med att Trainz bara skulle vara någon sorts MJ-simulator...!!! Det stämmer inte särskilt bra för Trainz ligger bra mycket närmre verklighetssimulering än en MJ dito.
Ärligt, MSTS ligger bra mycket närmre Trainz än verkligheten så... Skapa egna rutter är mycket kul. Och i Trainz är det lätt gjort göra verklighetstrogna rutter som man kan vara stolt över, och det på mycket kort tid och utan en massa strul. Jag bygger mycket 3D själv så jag tycker det är för krångligt och tar för mycket tid att göra egna rutter i MSTS. Jag har numera både Trainz och MSTS och jag tycker *skillnaderna* mellan de båda är rätt små. Trainz utvecklas dock hela tiden till skillnad från MSTS. Utvecklingen av Trainz alla väntar på just nu heter Yardmaster och det kan man läsa om här: http://www.auran.com/trainz/future.htm Signalsystem, skapa aktiviteter, och mycket mycket mer... och så äntligen officiellt stöd för ånglok!! Och de lok, vagnar mm man har till Trainz idag kommer man kunna använda även i Yardmaster. Låter mycket spännande (tom för mig som inte ser mig som någon tågnörd...) Jag tycker att MSTS fokuserar mer på framförandet av ett (1) enda tågsätt än vad Trainz gör. Men vill man själv så kan man göra samma sak i Trainz så klart. Men varför välja? Skaffa båda... *L* /tufftuff Fotnot: Jag har inte Trainz UTC, endast den äldre utgåvan av Trainz... Edited by - tufftuff on 23 February 2003 19:01:27 Edited by - tufftuff on 23 February 2003 19:09:12 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Rullande materiel till Trainz vs MSTS | niknil_9000 | 3D-design - Trainz | 9 | 2004-12-04 13:00 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 22:18 |
Hjälp önskas... | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-11-13 10:07 |
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz | Trigger | Off-topic | 9 | 2002-08-25 18:14 |