![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
När det blev för svårt att göra en bana enligt google maps (Linköping - Norrköping) så startade jag en ny påhittad bana. Skogsbanan är en enkelspårig bana som mest går igenom skog men lite bredvid fält och annat vackert. Banan har inspiration från Tjustbanan (http://www.jarnvag.net/banguide/bjarkasaby-vastervik) och Stångådalsbanan (http://www.jarnvag.net/banguide/linkoping-kalmar)
Lite bilder... Arestads bangård ![]() På utfarten från bangården finns en sån här skylt (var tvungen att ha en punkt för att "blink" skulle få plats) ![]() Huvudspåret mellan Arestads bangård och Arestad C ![]() Dubbelspåret korsar E4an ![]() Järnvägsövergång strax innan Arestad C ![]() Arestad stationsområde ![]() ![]() Efter Arestad C blir det lite mer dubbelspår ![]() En kilometer från Arestad C åker man höger för att fortsätta på banan ![]() Lite senare går Skogsbanans spår åt höger och dubbelspåret fortsätter framåt ![]() Motorväg järnväg och fält ![]() Fortsättning följer ---------------------------![]() ArvidG03SWE Projeckt: Repaint y31 Linköping - Norrköping Skogsbanan (påhittad) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Germundal! Gillar det jag ser. Nyfiken på fortsättningeb.
Dock stör vägskydden. Vägförsignalen (fvsi) skall inte ha skylten Stopp vid blink. Även själva övergången verkar inte vara korrekt. Fixa detta så blir jag glad. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Mycket snyggt bygge. Hoppas du jobbar vidare på detta och låter andra provköra den i framtiden.
Jag håller med Nisse att det är för många skyltar på vägförsignalen och jag ser även att det är lite för felplacerade dvärgsignaler men det är naturupplevelsen som är det svåra att bygga och det har du lyckats med. Fortsätt så... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
"Stopp vid blink" skylten är borta nu. (tyckte att det vore roligt med en egen påhittad skylt) Så här ser vägskyddet ut nu:
![]() ![]() ![]() ![]() Om ni hittar något som är fel så får ni gärna skriva det men så att en 12åring förstår. ![]() ArvidG03SWE Projeckt: Repaint y31 Linköping - Norrköping Skogsbanan (påhittad) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() Det är nu skogen kommer ![]() ![]() ![]() ![]() Nu är vi i Hedenhösa ![]() ![]() Hedenhösa station ![]() ArvidG03SWE Projeckt: Repaint y31 Linköping - Norrköping Skogsbanan (påhittad) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Mycket ser väldigt bra ut, men jag rekommenderar att du läser vägskyddsmanualen en gång till. Det långa skyddstäcket i en av bilderna är nog placerat på fel sida. Det skall väl hindra att bilar inte kör av vägen, rullar nerför branten och plask i sjön.
Avser du att lägga ut banan i Forum då har du ett annat problem framför sig; alla inte inbyggda objekten bör du spara så att dom kan följa med banan. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... du närmar dig Nisses klass som landskapsarkitekt, så lyssna på hans råd, han har fått många smällar i sitt landskapsboxarliv !
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
kuid:404327:1642
kuid:404327:1641 thanks for help ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej!
Ser fint mycket ut En av bilderna påminner om KinnekulleBanan när man ser fån Blomberg över sjön Vänern ( Kinneviken ) mot Lidköping. Hälsingar LokKalle
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Välkommen tillbaks, Lokkalle.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]() ![]() Bilder... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt jobbat Arvid
![]() Ser att du löste problemet med järnvägsövergången vid bron med att flytta bommarna till andra sidan bron ![]() Kul att se att du använder lite av alla grejer som jag har laddat upp också ![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2016-10-04 klockan 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |