|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2016-08-19, 20:47 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2015
|
rwp/rpk-filer
Hej!
Jag håller på med ett scenario att ladda upp här på forumet. Dock vet jag inte hur man gör rwp/rpk-filer och behöver hjälp med detta. Tack på förhand Calle
2016-08-19, 21:14 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
Hej Calle!
Börja med att lägga .rpk/.rpw filerna på lämpligt ställe, exempel skrivbord Om du går in där alla dina mappar och filer finns och går in på Steam\Steamapps\Common\Railworks Sedan letar du efter programmet Utilties. Gå in på det och tryck på Package Manager, sedan Refresh, Sedan install Klicka på filerna du vill installera och det kommer att ladda en stund. Sedan finns dem i spelet. Om det står att filerna redan finns, klicka på OK och INTE Avbryt EDIT: Oj, läste frågan fel och kunde inte ta bort inlägget. Sorry...
andoarmd Senast redigerad av andoarmd den 2016-08-19 klockan 21:19. |
2016-08-19, 21:48 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Skapa mapp till skrivbordet och för över filerna. Sen komprimerar du mappen och sen lägger du upp till forumet. Oj så stor signaturbild du la upp. Enligt forumregler får man inte ha stor bild. Tacksam om du fixar till rätt storlek. |
2016-08-19, 22:47 | #4 |
Medlem
|
För att skapa en .rpk-fil med ditt scenario, öppna utilities.exe i railworks-mappen, gå till packager. Leta efter den rutt där din scenario finns i och i scenarios. Bocka i ditt scenario och "flytta över" den till den högra spalten och klicka på "package".
(Obs! glöm inte att klicka på refresh när du är i packager för att lista all innehåll)
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2016-08-20, 09:45 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2015
|
Tack för svar!
Tack för svar!
Ps. Nu är bilden fixad också.