|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
Skall senare visa ett exempel när det är användbart. EDIT: Här går gamla E6an under västkustbanan i södra änden av Kba stn. När man skall bedriva shaktning är det praktiskt att se marken man skall gräva ur ! Bilderna får tala: (funderar på att göra all cyan till transparens så återstår mara det rosa på spårplanen ) EDIT 2: Sagt och gjort. Invererade färgerna, tog bort allt rosa och kontrasterade det som var kvar. På bilden står kompassen mitt i det gamla badhuset.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Senast redigerad av lan den 2016-12-03 klockan 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... på 2 boards, Mölndals Övre station på GBJ. Den låg i en stigning men är inte nivåjusterad p.g.a att spårplanen är plan, men den är bra att träna spår- och ledningsdragning på. Planen innehåller all info om terrängen man behöver men det kan vara bra att ladda ned originalplanen från http://bangardar.se/
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Spårplanen över Mölndals Övre är från 1944 !
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... i Kungsbacka. I södra änden av bangården går 6 spår ihop till linjen söderut och det krävde speciella grepp. En Flexbrygga måste tillverkas som går att sträcka tvärs över spåren till önskad bredd. Det blev ganska bra!
Ni ser den på två ställen på bilderna. Ett annat problem var att perrongen ligger mellan spår 2 och 3 som också krävde en specialbrygga 6P för 6 spår med 9m mellan spår 2 och 3. Den syns efter 6t-bryggan på bild 3. Kanske dags att nån plockar ner mig på jorden snart
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Citat:
![]() Det ser ju bra ut och om vi plockar ner dig, så kanske det inte blir något alls utav det hela. Så sväva på du.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... breder ut sig vid Kba Södra infart. Helt perfekt lär del aldrig bli men möjligen ge ett bra optiskt intryck när man kommer farande med sitt lok.
"Ett norrgående godståg har lämnat vagnarna i Fjärås för att gå till Kungsbacka och invänta ett södergående snälltåg från Göteborg till Malmö, med trasigt lok som sakta är på väg in till spår 2 och ersätta det trasiga loket."
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... en modern Morabrygga med "Flugnät" mellan spåren. Krympbar i spännvidd och väldigt praktisk där parallella på går samman !
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|