|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
|
Fantastiskt! Förra gången det var tågsimulatordag var jag 13 år. Då tävlade vi i X2-simulatorn i Gävle. Vad hände med den förresten?
Hör av dig om du vill ha hjälp med någonting, Mazz, så ställer jag mer än gärna upp!
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2016-12-14 klockan 19:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Toppen, tack för erbjudande Dson, noga noterat! Det kommer behövas...
![]() Japp, 13 år seden eller 14 räknat från 2017... det är ju onekligen dags... Några bilder från den dagen; - Vi hade något slags tävlingsmoment där det handlade om att på tid bygga en brio-bana... Minns inte riktigt konceptet... ![]() - Bitvis hade vi ganska gott om intresserat folk, om jag inte minns fel hade Järnvägsmuseet annat evenemang samtidigt. - X2000-simulatorn ja... Här är självaste forumchefen bakom spakarna... det gick väl sisådär... ![]() - Inte bara under detta evenemang så var det ofta kö in till X2-simulatorn och så har det oftast varit under evenemangen i Gävle under de år som simulatorn fanns uppe. Nu är den sedan något år nedmonterad för att ge plats åt annat, men den tjänstgorde totalt rätt många år ändå, kul. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
|
Dubbelpost. Detta inlägg kan således tas bort.
Senast redigerad av andreas_92 den 2016-12-18 klockan 02:58. Anledning: Dubbelpost |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
Låter kul med simulatordagarna!
2003... Då spelade jag ännu ingen tågsim, utan Railroad Tycoon 3 var ett tågspel som gällde för mig. Efter en tid med detta spel började jag önska att det fanns ett spel där man kunde kliva in i hytten på loken, detta kan man ju inte inte i Railroad Tycoon 3. Men så kom jag i kontakt med TRS 2004 Demo kring möjligen år 05/06 och ganska snart hade jag köpt TRS 2006. Bra med evenemang som detta för att locka nya till den "rika" tågsim-världen. Jag har för nuvarande resonabelt avstånd till Nora, så jag kan möjligen ställa upp med hjälp.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
Men hjälp, Mazz! Vilka bilder!
![]() Hahaha! Tror faktiskt jag har kvar något av priserna jag vann i simulatorn den dagen...
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2017
|
Hej! Inträde och Åldersgräns och sånt? "Finns sånt"? Dum fråga kanske med jag är seriös här!?!?
Trevligt Sportlov för er som har (inklusive mig) /M
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Förstår om ni på NBVJ har det svårt efter det som hände för någon vecka sen, men kommer detta fortf. att ske..?
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Det blev ingenting om jag förstått det hela rätt. Vill vi ordna något på föreningen i Falun en helg denna sommar? Då kan jag ordna det. Vi har två stallbyggnader så någonstans bör vi få plats.
![]() /Pursche Trafikchef MfGDJ
|