Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-02, 10:18   #1
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andoarmd Visa inlägg
Tack för svar Marmar!
Har byggt AtmosFear idag. Tog en liten stund men blev ganska nöjd faktiskt
Hoppas att jag kan visa upp modellen imorgon.
Angående texturer har jag inte riktigt förstått och ska försöka få dit imorgon.
Jag vet inte, men jag tror man ser AtmosFear från spårområdet. Det var iallafall tänkt till Din rutt, Totte! Börjat på läppstiftet också. Syns den från spårområdet? Är inte direkt någon göteborgare som ni hör
Låter bra! Ju fler kända byggnader från Göteborg man kan få in, ju verkligare kommer det bli!


Off- topic:
Har också jobbat med en destinationsskylt sedan tidigare, någon som vet vilken typsnitt det är som används vid sådana skyltar?
marmar besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-01-02, 22:32   #2
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Låter bra! Ju fler kända byggnader från Göteborg man kan få in, ju verkligare kommer det bli!


Off- topic:
Har också jobbat med en destinationsskylt sedan tidigare, någon som vet vilken typsnitt det är som används vid sådana skyltar?


Tror det är en smalare verision av tratex. Väldigt lik hur som!

Hörde du att alla 3D-modeller som görs i TS20xx kommer att funka i TSW? Dettta blir ju bara bättre och bättre!
__________________
andoarmd

Senast redigerad av andoarmd den 2017-01-02 klockan 22:34.
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 11:27   #3
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andoarmd Visa inlägg


Tror det är en smalare verision av tratex. Väldigt lik hur som!

Hörde du att alla 3D-modeller som görs i TS20xx kommer att funka i TSW? Dettta blir ju bara bättre och bättre!
På riktigt?? Minns att dem sa att det inte skulle funka, men har de nu ändrat sig?
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 11:42   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
På riktigt?? Minns att dem sa att det inte skulle funka, men har de nu ändrat sig?
Nja, rätta mig om jag har fel, men det man sagt är att vi redan nu kan exportera statiska saker till UE4-miljön, välja material osv.

Förutsätter att man har en modell att göra detta med. Dvs, den modell som du exporterat till TS20** kan du utgå ifrån, välja nya UE4-material och sedan exportera till UE4 o därmed ska den fungera till TSW.

Inte att TS20**-objekt skulle rakt upp och ner fungera i TSW, nej.

Bara att lära sig UE4-export.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 12:01   #5
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Nja, rätta mig om jag har fel, men det man sagt är att vi redan nu kan exportera statiska saker till UE4-miljön, välja material osv.

Förutsätter att man har en modell att göra detta med. Dvs, den modell som du exporterat till TS20** kan du utgå ifrån, välja nya UE4-material och sedan exportera till UE4 o därmed ska den fungera till TSW.

Inte att TS20**-objekt skulle rakt upp och ner fungera i TSW, nej.

Bara att lära sig UE4-export.
Precis, det var detta som jag tidigare hört. Men förmodligen blir det iaf lättare nu att exportera till TSW (genom UE4) än att exportera till TS med Blender.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-03, 13:58   #6
andoarmd
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden, Växjö
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Precis, det var detta som jag tidigare hört. Men förmodligen blir det iaf lättare nu att exportera till TSW (genom UE4) än att exportera till TS med Blender.
Läste nog lite snabbt! Tack för rättning! Kul att höra ändå! Trodde att TSW inte skulle stödja community-ware alls när de presenterade det i September 2016.
__________________
andoarmd
andoarmd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 10:58   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 852
Standard

Hej marmar!
Hur går det? Hoppas du fortsätter bygga till TS20xx.
Jag behöver gångbryggor till Älvängen, Nol, Bohus och Surte. Kan du fixa dem?
Med linjärobjektverktyg?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nol.jpg (87.2 KB, 435 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009