![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
|
![]()
Om man går in på diskussion på steam så skriver DTG_Caldera följande!
Optimisation Feedback & Status Update Hi all. We’re very aware that some people are having better optimised TSW experiences than others, so here’s where we’re at. Anyone posting detailed, constructive information about their experience – good or not so good – ideally in the Technical Support forum or to our Customer Support[dovetailgames.kayako.com] team is really helping us to isolate and triage. From there, we’ll then be investigating those collated and reported optimisation issues. They will take time to work through, as we look at what type of PC setups are experiencing specific problems. So while we don't have the detailed fix info you'd likely want yet - and it would be wrong to attempt a timeline for this right now - we are absolutely looking to make updates to the build. Thank you for posting. While we can’t reply to everyone, we are reading and collecting and as you can see from Update 1: Test Build on Friday, we’re looking to update as we go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
1: Vad är eran erfarenhet gällande friktionen på tågen.
Min erfarenhet är att de rullar väldigt lätt. 0,2 promille räcker för att tåget ska öka i hastighet. Nerför så får man bromsa för fullt. 2: Eran erfarenhet gällande loken. Jag tycker de är alldeles för kraftiga. Man kan ofta köra 55-60 mph uppför 15 promille. För jag läser att folk tycker tågen går tungt och fattar ingenting. En fick köra med drivmode 4 för att hålla 25mph nerför????? Skulle vara roligt att höra vad ni har för erfarenheter gällande detta |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Tack Marcus. Inget större intresse verkar det som kring fysiken i TSW då tolkar jag det som folk är nöjda (bara jag som är missnöjd).
För övrigt har jag nu fått veta att aktiviteterna har trigger point. Så man kan t.ex. bestämma att när du köra över en växel då startar ett tåg som kör emot dig så att det uppstår en mötes situation. Man kan styra aktiviteterna mycket bättre på detta sätt än Ts2017 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
lyckades att få iväg det 2 gånger och nu går det inte att radera....
Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-22 klockan 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Har lite funderingar kring fps i TSW
Körde ett scenario powering America 2 (lastat koltåg i regn) Ett av de tyngre aktiviteterna rent fps mässigt. När jag körde max på inställningarna då hade jag ungefär 20 och ungefär 30 på lägsta inställningarna. Kollar man på Cpu (vid ultra) så går cpu 0 90-100% cpu 1 30-40% Cpu 2 70 % cpu 3,4,5.6,7= 40-50 % DPGU 40 % (grafikkortet väl) Är det detta man menar delvis att det inte är optimerat fullt ut. Man utnyttjar inte de 8 kärnorna i Cpu. Har även läst det på nätet. Jag gissar att det är Cpu 0 som styr Fps i detta fall. När den når 100% så kommer de andra inte att gå för fullt. Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-24 klockan 03:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
|
![]()
Gjorde en recension på Youtube häromdagen, ifall någon är intresserad
![]() Det enda jag glömde nämna är Levelsystemet som jag inte alls förstår syftet med. Men annars tror jag att jag fick med alla mina tankar ![]() https://youtu.be/kgVFSRthdnQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
![]() Citat:
En sak som däremot gjorde mig lite förtvivlad, du nämnde att det inte kommer att ges ut några ånglok till TSW. Jag som hade hoppats på att det verkligen skulle gå att göra realistiska ånglok i TSW! Där ser man, verkligen synd, jag skulle tro att t ex Smokebox lok och Meshtools G2 är kanske så långt man kan komma TS. Torbjörn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
![]()
Det finns en patch här: http://dovetailgames.kayako.com/
__________________
![]() Mvh, Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Har testad den och den gör skillnad ibland.
Hade 40 fps i någon aktivitet men i en annan så blev det 20 (som förut) Men det går åt rätt håll. Risk att de nu förstör den fina grafiken för att få ut mer Fps. We have found some issues with the render distances for Splines and Foliage to be set too far out and have reduced these to more appropriate settings for a decent performance improvement. Är det risk nu att bergen är kala framför en som det är på Ts2017 Railroad engineers perspective of TSW En rätt intressant video om TSW Han djupdyker i grafiken och har hittat konstigheter. Textures på lok och vagnar (bara en även vid Low i inställningarna typ) Lod på lok och vagnar (verkar bara finnas 1) som kan förklara en del varför fps är rätt dålig. Han är väldigt kritiskt mot TSW, för mycke anser jag. Men det finns mycket buggar.... Jag själv har gjort lite tester med grafiken. Har man kort tåg så är det grafikkortet som är begränsningen, har man långt tåg så är det Cpu som är begränsningen verkar det som. Sen en video som förklarar en del av fysik problemet med TSW (Tåg rullar för lätt uppför men inte vid omstart i backen) Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-26 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
|
![]()
Jag gick in på diskussionen på steam och då hade en grabb skrivit detta!
Jag testade att kopiera in följande saker i config-dokumentet och detta resulterade i att min fps ökade med ca 10-15fps! Inte en så stor skillnad men det är iaf något att hänga i granen. I have been using the following setting which can only be achieved via editing the GameUserSettings.ini, as otherwise TAA is forced off - likewise once set if you go into the in-game display/graphics setting and make any change it will force off TAA. file location: C:\Users\YourUserNameHere\Documents\My Games\TS2Prototype\Saved\Config\WindowsNoEditor\Ga meUserSettings.ini Remember to make a backup of the GameUserSettings.ini before making any changes! This gives me good detail without the blandness and lack of TAA of the low preset. under the heading of [/script/ts2prototype.ts2gameusersettings] ViewDistanceQuality=0 AntiAliasingQuality=3 ShadowQuality=1 EffectsQuality=1 FoliageQuality=3 PostProcessQuality=1 TextureQuality=3 OverallQualityLevel=0 under the heading of [ScalabilityGroups] sg.ViewDistanceQuality=0 sg.AntiAliasingQuality=3 sg.ShadowQuality=1 sg.EffectsQuality=1 sg.FoliageQuality=3 sg.PostProcessQuality=1 sg.TextureQuality=3 |
![]() |
![]() |