Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-11, 15:24   #1
Anton01
Medlem

Reg.datum: Apr 2016
Standard

Hej igen!
Jag tror jag använder de default startkoordinaterna (0,0), men är inte helt säker, kan kolla upp det. Bygget har hållit på i cirka 2 månader. Första tanken kom när jag och Pappa skulle upp till Stockholm, i mitten Februari. Har även funderat på om någon byggde södra stambanan, men kände ändå att jag kan bygga en själv isåfall. Förutom södra stambanan funderar jag på att bygga den enkelspåriga Nyköpingsbanan också, men det blir endast om jag orkar och hinner. Men någon som kan hjälpa till med Igelstaviksbron i Södertälje, så skulle jag bli super, duper glad, med tanke på att det är typ "signaturen" för Södertälje.

(Håller även lite smått att bygga Ohsabanan och ÖSLJ)
Anton01 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 15:59   #2
Henrik
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det låter som ett intressant projekt, finns det möjligtvis bilder på bygget?
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 17:03   #3
Anton01
Medlem

Standard

Kommer några bilder imorgon eller på torsdag!
Anton01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 19:23   #4
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Nu antar jag att du har kommit en bit på Södra stambanan, men vill du ändå bygga Nyköpingsbanan inom projekt Mälardalen?

Ang. Igelstabron så skulle jag ha använt assets från London-Faversham High-Speed. Jag tycker deras broar passar så fint som Igelstabron! till Tunnlarna i Grödingebanan så skulle jag använt de från Mannheim-Karlsruhe.

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 20:10   #5
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Se till att du inte använder för många betalrutternas assets, för annars vill många inta ha rutten.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 23:07   #6
Anton01
Medlem

Standard

Hej igen!
Har inte hunnit och bygga något då jag är i Ohs Bruk och arbetar.

Tanken har blivit som så att jag kommer endast bygga södra stambanan och Nyköpingsbanan (någon blev kanske besviken för det). Känns som om det finns tillräckligt med rutt och natur att bygga runt södra stambanan.

London - Faversham har jag inte tyvärr, så kan ej använda de broarna till Igelstaviksbron. Får väl fundera på någon annan lösning eller köpa den rutten.

Screenshots kommer någon annan dag då jag inte har haft tid.
Anton01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-04-15, 06:38   #7
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Hej.
Jag håller på och bygger Igelsta bron, då den skall ingå i Stockholmsrutten Ver.4 för Open Rails.

Jag kan konvertera den till .rwp när jag är färdig med bron! Hur tidschemat ser ut just nu vet jag inte, men inom en snar framtid.
.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.