![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Du har helt rätt i detta Blomsson. Jag kom fram till samma sak själv, så jag har redan flyttat över alla lager till routen i den versionen av banan som jag bygger på nu.
Tror att detta är spår(haha) från när började bygga denna banan för alldeles för många år sedan och inte visste bättre. ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ännu mer suckar.
Har ägnat några dagar åt att lägga luftledningar till Älvsjö bangård, en del i Nynäsbanan. Dom vita kuberna i bilden är under visar kontakt- och justeringspunkter. Vid var och en krävs åtgärder för att bygga luftledningsnätet. Jag har räknat dom; nästan 250. I Älvsjö ansluter Nynäsbanan till stambanan Stockholm söderut. Bangården bygger därför på en spårplan från 50-talet, trevligare så. Under arbetet med ledningarna har TANE visat sig från sin sämsta sida: Spår har försvunnit, röda vertex har dykt upp ett flertal gånger och i växlar har växlingsmotorn försvunnit. Allt frusterande, alternativ irriterande. Men värst: När jag tog bort de vita kuberna (Catenary high tool) hade delar av den norra bangården raserats (bild 2, spår 2 fr. v.). Förfärligt. När jag lämnade norra bangården för att gå vidare i norra kollade jag omsorgsfullt att allt var OK. Sen dess har jag inte varit i närheten av norra delen. Handhavandeproblem kan uteslutas. I södra delen har ett par röda vertex fixats. Som tur är har jag en parallellbana inlagd i en annan dator så att jag kan se hur spåren skall gå. Nisse |
![]() |
![]() |