![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Visst tappade jag mycket av det arbete som lagts ner på den gamla banan vid överföringen till TANE, men det har jag nog lyckats komma över. Själva kartan kom in och rätt mycket gammalt material också.
Vad som sedan skedde var att TANE bytte någon rälsbit på ett par ställen (som var omöjliga att radera) samt att det uppstod något slags egetskapande av spline-objekt, typ tunnel/bro/räls och liknande, som gick kors och tvärs över hela landet. Det var det mest irriterande. Kanske berodde detta på att jag hade ett par sessioner med samma namn men olika rutter som ändå var samma rutt, dvs Bensland med lite olika namn. Har inte upplevt något av egetskapande efter att ha raderat alla onödiga sessioner och rutter. Jag har nu kommit till det läge att banan finns där, rälsen finns där och en del gammalt (!) material finns där. Till detta har jag nu lagt in nytt material, hämtat från DLS och vår STL - men det är det sistnämnda som strular. Signalerna fungerar inte. Mer om detta i min egen tråd "TANE oönskade spårbyten med mera".