![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det har blivit dött här tycker jag. Jag tappade sugen många gånger för ni "försvinner". Trots det bygger jag motvilligt. ![]() Jag ser nästan bara Trainz som dominerar. ![]() Ni som bygger objekt och tåg, vad händer med er? Är der svårt att få dit dem till simulator? Har ni tappat sugen bara för det är svårt? Har ni lagt av och väntar på TWS istället? Tänk om det kan ta flera år för TSW bli helt färdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jag kan enbart svara för mig själv, men jag ser ingen poäng i att bygga för en föråldrad simulator.
För TSW finns tillgänglig, och snart kommer vi kunna få in modellerna i det med. Det är en simulator som tillåter oss att bygga till en standard som möter dagens möjligheter, och där motorn är optimerad, så vi inte behöver offra detaljer i onödan. TS har varit en fantastiskt bra simulator, men tillhör för min egen del, det förflutna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tappa inte sugen Totte.
Ser fram emot dina uppdateringar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja, lessna inte Totte. Många ser fram emot dina framsteg i rutterna du bygger. Visst är det dött nu och många vill se hur det blir med nya tågsimmen, men tänk på att MSTS lever än!
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
Och vänta ni bara tills vi släpper Stockholmsrutten V4 till OpenRails så ska ni se ![]() sen kommer jo V5 hehe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Jag smyger in ett kort instämmande. Precis detta. Har hopp och tro för TSW. Önskar att det kan ge eld åt glöden.
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vad gör ni medan ni väntar på TWS fullversion ska komma? Upptill 1 år eller mer? MSTS är föråldrad men lever fortfarande. Samma sak med TS2017.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2017-06-16 klockan 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Eftersom det inte finns ett enda Svenskt ånglok eller något D/Da-lok med rätt färg så är det inget kul... Nu menar jag till TS 2017 __________________________________________________ ___________________________ Inte kan det väl vara så kul att köra den där tråkiga USA-rutten till TSW som finns . Det kan dröja flera år innan det händer något. Är det dom där viftande bromsslangarna som är så intressant ?...
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2017-06-17 klockan 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag tror inte jag kan börja bygga landskap till TSW. Det tar för många år att bygga ny Trollhättan igen. Jag har inte lust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]() Citat:
Citat:
En huvudanledning till att det inte blir något ljud till blå x2, även om jag vet att intresse finns :-)
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Vad är det som gör att det är så svårt att få ljud från x2000 blå ? Är det omöjligt....? Kan du kanske bara byta texturfil. Det finns ju en PDF till "RW-tools_help" som beskriver hur man "målar om ett lok typ, Bara det att jag har minnesförlust och kan inte komma ihåg vad jag läst tre rader tidigare,"senil" i det närmaste
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Hej
Frånvaron av ljud till x2000 blå, då får man trycka på 8 och se det på lååångt håll Bilder från Semmeringbahn. ![]() ![]()
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Varför kör du inte svenska rutter, Hawk?
![]() |
![]() |
![]() |