Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-17, 19:04   #34
tanigardi
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Borde väl tillägga hur jag gått tillväga. Interiören syns in i förhandsvisningen och i scriptet har jag inte lagt till något förutom förutom "include", "class" och "isclass". Boggierna syns i förhandsvisningen, drivboggien ser ju lite märklig ut med alla stänger utspridda lite hur som helst, som scenery object ser boggien normalt ut.
Bodyn, där har jag plankat från b-lokets config allt som verkar vara tillämpligt. I "steam" har jag tagit alla värden till de saker som gäller för thor, från b-loket för att ha något att utgå ifrån. "Mass" har jag höftat till 70 procent av tjänstevikten minus vikten av vattnet i pannan. (Har inte hittat några uppgifter på tenderns vikt).

I engineconfigen där har jag lagt in allt som gäller för tryckluftsbromsen från b-loket med för hoppningen att man på detta sätt skulle kunna simulera handbromsningen av tågen via tangentbordet enbart.
"motor" där har jag taget värdena som ett mellanting mellan Donj's mallet och donj lok nr 5. "steam" där är värdena framtagna med hjälp av ett kalkylark skapat av "Billegulla.
I scriptet har jag lagt till förutom det obligatoriska, steam id'n på: sand, pysare on, steam brake och turbo generator.
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:48.