![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
När jag ändå har grejerna framme, så kan jag väl fortsätta att skanna in det jag har.
Karlberg 12 sidor. Blir 2 rar-filer, då en var för stor för forumet.
![]() |
#2 |
|
![]()
Stockholm S, 11 sidor, 2 rar-filer.
![]() |
#3 |
|
![]()
Så avslutar vi för idag, med Solna. 18 sidor som överlappar varandra på 4 rar-filer.
Vad som jag har kvar, att skanna in. Hagalund. Spånga. Stockholm N. Sundbyberg. Värtan. Älvsjö. Älvsjö Skötselhall.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag har länge letat efter spårplan runt Stockholm c:a 1985.
Jag frågade Trafikverket, och dom sa att dom inte sparade på gamla spårplaner. Jag har iallafall fått nuvarande bangårdsritningar, mellan Örbyhus och Sollentuna, utom Knivsta och Rosersberg på grund utav vissa uppgifter som inte kan lämnas ut. Jag frågad om ja kunde på spårplaner men dem kan dom inte heller lämna ut. Jag vet inte vad som är hemligt med Knivsta eller Rosersberg.
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Så sent som in på 60-talet rådde absolut fotoförbud för järnvägsinstallationer. Det var straffbelagt. Trots ett laga utfärdat fototillstånd höll jag på att råka illa ut 1962. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Oh du sköna nya värld - storebror ser dig !
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |