![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Hade SDJ gul bord på sin H3 17 eller är det något som har tillkommit senare? Bilden är enligt uppgift från 1985.
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
På mitt USB minne har jag flera intressanta artiklar om svenska ånglok och varför då inte bifoga ett dokument om E11 från tidningen TÅG:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
|
![]()
Jag är nästan helt säker på att det är gult fortfarande, skall kontrollera nästa gång jag kommer dit. Jag skall också fråga gubbarna om det är original på det loket.
Vi på MfGDJ har en GDJ-mässa den 2/6 vid lokstallarna med en del MJ-hobby, försäljning osv. Om ni har vägarna förbi så är det bara att komma och hälsa på. Om någon av er skulle vilja visa upp vad som finns till simulatorerna så är det bara att höra av sig. Vi har gott om plats och även detta är en del av järnvägshobbyn. Vi har allting öppet, museumet, föreningens lokaler, arkivet för de som är intresserade av att leta gammal information om järnvägen osv. http://mfgdj.nu/home/gdj-m%C3%A4ssa.html
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2018-05-07 klockan 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Synd att man inte befinner sig i Sverige, för då hade jag gärna dykt upp på
GDJ muséet för att visa upp HNJ Dem banan med AI körning.... Annars så fortsätter arbetet med A8 och jag har nu bestämt att ena loket får turbo generator och det andra gasbehållare. Precis som med E11-an m.a.o. Dock fattas fortfarande en del detaljer..... ![]() ![]() Bifogar också 2 leveransbilder av A8 resp. E11 där man kan se gasbehållaren på gångbordet (Bilderna från Samlingsportalen.se): ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
som vovven47 börjat rätta till är bra. Det är samma sak som Bengan påpekade 2011, under polygonskräckens dagar.
Den tillrättade E2 ser mycket bättre ut nu! Såg att SJ A2 1850 Tender behöver denna behandling. Gäller även framboggin på SJW2 1622 och drivboggin på SJ Ka 692
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2018-05-26 klockan 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Medlem
|
![]() Citat:
med dess korrigerade A2 tender boggie på vår hemsida. SJ W2 1622 boggien läggs in i min ToDo lista. SJ Ka 692 är väl tillrättad(?), då jag la in detta lok igår under vår DownLoad sida. Dessutom upptäckte jag att SJ C 419 behöver uppdaterade boggier både för lok och tender. Planen är att göra om detta lok till Ekankal texturer + det nya scriptet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
Nej, drivboggin är inte tillrättad:
![]() |
#68 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Min ser OK ut.
Både lok och tender. Har du installerat den, som Vovven la upp igår? http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...560#post311560 .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2018-05-27 klockan 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Veteran
|
![]()
Nej, den länken funkade inte igår, så jag tog den från vovven47s hemsida men där är den inte uppdaterad, men nu funkar den länk du angav.
Så tack Bengan, nu är boggierna OK !
![]() |
#70 |
Veteran
|
![]()
... har fått ett rött fält på insidan drivhjulen:
![]() |
#71 |
Medlem
|
![]()
Noterat, men innan jag lägger ut ny version, så avvaktar jag ytterligare en tid.
Kommer kanske fler anmärkningar? I ett mail jag fått så klagas det på att man i driver läget "Real mode" endast kommer upp i max hastigheten 5 km/t. Någon mer som fått till detta "fenomen" ? Själv testade jag med mitt "TANE pre-SP3" Beta program i "Real mode" och hade inga problem att öka hastigheten undan för undan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
Har fått en fråga om att byta till annan hytt avseende mina ånglok, och i så fall ändra till
LAn/Korvtigers hytt. Gjorde en snabb test och det funkade utan problem. Vad ni kommer att missa är mina tangentbordskombinationer för diverse kommandon till ångloket, men man kan ju istället bruka menyfönstret. I vilket fall som helst tror jag INGEN(!) använder tangentbords interfacet förutom jag själv! Glöm inte att ändra på 2 ställen i ånglokets config fil om ni vill ha LAn/Korvtigers hytt. Exempel från en config fil: interior <kuid:67375:103312> (LAn/Korvtiger hytt) kuid-table { interior <kuid:67375:103312> } För egen del så kör jag i "AI mode" eller nån gång i "Easy mode" Dessutom med största sannolikhet så blir det inga kompletteringar rörande mina ångloks hytter framöver. |
![]() |
![]() |