![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Men inte nog med det; tavelpaketet för 2010/2012 har ändrats till STW:s gamla dubbelpaket Spårnära med ett nytt SignalSource. Jag har på sistone haft sex önskemål om banor för 2010 och 2012. Det här vållar huvudbry för mig; ska jag byta ut alla tavlorna för att tillgodose önskemålen? Kan dessutom tillägga att jag hittills bara haft en förfrågan om Nynäsbanan i TANE. Jag har dessutom en annan synpunkt; sitter man i en cabhytt kan man knappast inte se signalerna. Jag har kollat synbarheten för några loket. Två exempel: För att man ska se en hastighetstavla lätt läsbar ska ett Rc5-lok stå 39,5 meter framför stolpen, för BJ O/Ds 54,8 meter. För loken jag tittat på gäller det lägra värdet. Bengan: Contentan är att det går inte att garantera något som inte går att garantera. Nisse |
|
![]() |
![]() |