![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Den sker direkt vid uppstart (mstrainmonitor.gs) och vidare varje gång två fordon kopplas isär (msvehicle.gs eller msmotorvehicle.gs). Det kan vara så att de fungerar hyfsat i alla fall, beroende på hur Trainz hanterar Exceptions.
Har du aktiverat debug-symbolen i spelet? Från TANE SP2 eller SP3 måste man ju kryssa i en ruta för att den "röda lusen" skall visa sig när script kraschar. (Trainz Settings>Dev>Show script exception notification) Antar att samma sak gäller TRS19.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
ett tillfälle då ett lok körde "runaround" kommandot och Lusen aktiverade direkt. Efter vad jag kunde finna ut, så såg Lusen meddelandena alltid ut som bilderna nedan. Men vid uppstart av sessionen fick jag endast Lusen meddelande från ett "Torv lok". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hmm, mystiskt! Det där är inte alls samma fel som Lan fick i betan. Det felet heter "Legacy function call". Felet du får är något annat, som vi har fått även i TANE med jämna mellanrum, som verkar vara något som är fel i TANE.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej!
Deltager också som betatestare och kommer antagligen att fortsätta med alternativ 3. d v s köpa spelet på det gamla vanliga sättet. Portin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jag har skickat in mina bilder + text som en bugg till TRS2019.
|
![]() |
![]() |