![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Har kollat body meshes för Dm och Of loken m.hj.a Attachmentmaker och fått:
Dm loken har för A- resp. B-delen definierat upp a.pant0 respektive a.pant1 som pekare för pantograferna. Of loken har för A- resp. B-delen definierat upp a.panto och a.pant0 som pekare för pantograferna. Så jag tar och ändrar i Of B till a.pant1 och då borde även Of loken fungera normalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hmm, vore kanske bättre att ha a.pant1 på A-loket och a.pant0 på B-loket så borde väl B-lokets panto fällas upp först (Dm-loken hade väl oftast endast B-lokets panto uppe. Jag tror jag gjorde så på D-loken så den bakre panton fälldes upp först (???)
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det blev 2 stycken pantografer! Se bilden: ![]() Gäller för både Of A och B maskinen. Den "nya" pantografen följde emellertid samma mönster som på Dm3, alltså fungerade. Men var nånstans är den andre panton definierad?? Och: Hur få bort den andra panton??? Jag gör inget mer, utan vi får leva med att trycka på "end" tangenten 2 gånger för att koppla ned loket. För övrigt ett väldigt snyggt lok. Därför valde jag ut det. Dessutom finns det en massa animeringar definierade i config filen, som jag tänkte kolla in nån gång..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Det sätts väl panto både i gamla a.pant0 och din nya a.pant1 kantänka?
Och att ta bort a.pant0 ur meshen låter sig väl inte göras ?
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Då försvann bägge pantograferna på loket i fråga. Vi vet att Dm3 fungerar, så det blir väl att bl.a. jämföra config filerna för Dm3 och Of med tiden. Fungerar Dm3 så borde man väl även få igång Of. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
I CAB-mode startade man motorn med startknapparna som finns under locket framför förarplatsen. Vet inte om detta är kompatibelt med Vovvens Nya start-stop-funktion ???
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
motorstopp_lever pantograph_lever Valde motorstop_lever, lite pillrande och fick nedan problem: När motor avslagen finns ju ingen förare och alla reglage är låsta! När motor påslagen och jag trycker på reglaget så stannar motorn och allt är frid och fröjd. Alltså fungerar reglaget endast i en riktning. Problemet är alltså att förare saknas vid påslagning....... Kanske skulle undersöka detta lite närmre! Får väl ta en funderare hur göra? Och hur i DCC läge ? Eller finns nåt förslag? I och för sig finns ju "alt-x" tangentkomb. som är ett enkelt sätt att i hytten starta upp motorn. |
|
![]() |
![]() |